بازدید جناب دکتر جوادی(سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و آقای دکتر پورداد(مدیر کل محترم امور پژوهشی) سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از پردیس تحقیقات و آموزش لوبیا خمین و مرکز تحقیقات و آموزش استان مرکزی در روز مزرعه لوبیا

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

آقای دکتر جوادی و آقای دکتر پورداد سرپرست معاونت پژوهش و فناوری و مدیر کل محترم امور پژوهشی سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی ، خانم آخانی معاونت محترم توسعه منابع انسانی و آقای موسایی مدیر محترم نوسازی استانداری مرکزی از پردیس تحقیقات و آموزش لوبیا خمین و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی بازدید نمودند. در این بازدید که روز چهارشنبه مورخ ۲۹ مرداد ماه ۹۹ انجام گردید همزمان با روز مزرعه لوبیا در این پردیس از طرحهای در دست اجرا و مزارع پرورشی و غنی ترین بانک ژن لوبیا در خاورمیانه بازدید نمودند. طی این بازدید و جلسه ای که به همین عنوان برگزار گردید دکتر گودرزی ریاست مرکز تحقیقات و آموزش، مهندس اسدی رئیس پردیس تحقیقات و آموزش خمین و مهندس دری عضو هیات علمی پردیس لوبیا توضیحات مبسوطی در زمینه طرحها وپروژه های دردست اجرا و مسایل لوبیا بیان نمودند. دکتر جوادی معاون محترم پژوهش وفناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور در ضمن این بازدید و جلسه ضمن تشکر از فعالیت های مرکز تحقیقات و آموزش استان مرکزی و بخصوص پردیس تحقیقات و آموزش لووبیا خمین گفتند معرفی ۲ رقم جدید لوبیا با توانایی افزایش بهره وری در مصرف آب از برنامه های امسال بخش پژوهش است و همچنین تا کنون ۱۱ رقم اصلاح شده لوبیا عرضه شده و ضریب نفوذ ارقام جدید معرفی شده لوبیا به مزارع کشاورزان از اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

ایشان اظهار داشتند که پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین یکی از مراکز مهم تحقیق و پژوهش در کشور است و یافته و بذرهای اصلاح شده در این پردیس به تمام کشور ارسال می شود. ایشان در ادامه فرمودند برای فعالیت پژوهشی مفصل که در سال جهش تولید و در مقابل تحریم های ظالمانه سبب اتفاق ویژه ای شود به حمایت تمام دستگاه های مرتبط نیاز داریم.

سرپرست معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور  گفتندخمین منطقه ویژه ای برای کشت لوبیا است و اقدامات پژوهشی که در پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای این شهرستان انجام شده مورد استقبال کشاورزان و بهره برداران قرار گرفته است و توانسته به بسیاری از چالشهایی که کشور با آن مواجه است پاسخ دهد و در مصرف و بهره وری نهاده ها و تجهیزات با تلاش محققان و حمایتهای که از ستاد سازمان تحقیقات انجام شده  در تامین نهاده ها خوب پیش رفتیم و انتظار می رود در سالهای آینده در این مسیر به خودکفایی برسیم.  همچنین ایشان افزودند که طرح کلان تولید لوبیا در سطح ملی تعریف شده است و به طور مستقیم از طرف ستاد سازمان تحقیقات حمایت و سازمان دهی  می شود.

در ادامه این جلسه و بازدید جناب آقای دکتر جوادی و آقای دکتر پورداد سرپرست معاونت محترم پژوهشی سازمان  و مدیر کل محترم امور پژوهشی از غنی ترین بانک ژن لوبیا در کشور و حتی در خاورمیانه بازدید نمودند. سپس ایشان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی حضور و از نزدیک با طرحهای تحقیقاتی در دست اجرا ( طرح تحقیقاتی صنوبر، انگور، ۲ طرح تحقیقاتی آویشن) مزارع یونجه، کدو  و آزمایشگاه های علوم دامی و بخش تحقیقاتی زراعی و باغی بازدید نمودند. در پایان جلسه ای با حضور ایشان و ریاست مرکز، معاونین پژوهشی، آموزشی و پشتیبانی و روسای بخش های تحقیقاتی تشکیل و فعالیت های ایستگاهها و پردیس ها و بخش های تحقیقاتی مرکز توسط ریاست و معاونین مرکز ارائه گردید.

روابط عمومی مرکز


نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۲
برچسب ها: