افتتاح آزمایشگاه کشت بافت مرکز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تات، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و استاندار مرکزی

دسته: اخبار مرکز , تصاویر
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در ایام الله دهه مبارک فجر آزمایشگاه کشت بافت مرکز با حضور سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تات، حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین استان در روز سه شنبه ۱۷بهمن ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد.

سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات در این مراسم گفت: دولت سیزدهم دولت صادق در وعده ها می باشد که مصداق آن راه اندازی آزمایشگاه تخصصی کشت بافت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی سازمان تات است که بزرگترین سازمان تحقیقاتی خاورمیانه می باشد و وظیفه تولید دانش و فناوری و رسوخ برای افزایش تولید و بهره وری را دارد .

رئیس سازمان تات در ادامه گفت: روزی که انقلاب پیروز شد جمعیت ۳۶ میلیون نفر و تولیدات بخش کشاورزی ۲۵ میلیون تن بود و بعد از ۴۴ سال جمعیت ۲ونیم برابر و تولیدات کشاورزی به ۱۳۶ میلیون تن رسیده است و بیش از ۵ برابر افزایش یافته است که ۴۰ درصد این افزایش تولید ناشی از افزایش سطح زیر کشت و ۶۰ درصد آن به دلیل رسوخ دانش و فناوری به بخش کشاورزی بوده که متولی آن سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

حجت‌الاسلام درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور هم در آیین افتتاح آزمایشگاه کشتِ بافت گفت: کشور ما رو به توسعه است و امیدواریم بتوانیم علاوه بر تأمین نیاز کشور در حوزه غذایی، حتی بخشی از نیاز کشورهای منطقه را هم تأمین کنیم.

درویشیان اضافه کرد: متأسفانه هنوز تعداد قابل توجهی از کشاورزان ما آشنایی کافی با روش‌های جدید ندارند لذا باید اهتمام ویژه‌ای در بحث آموزش و ترویج داشته باشیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور اذعان داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی یک مرکز علمی و راهبردی در جهت تأمین امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی و غذایی است.

آزمایشگاه کشتِ بافت که امروز به بهره‌برداری رسید اولین آزمایشگاهی است که برای تولید دانش فنی محصولات مختلف کشاورزی در استان مرکزی ایجاد شده است و قابلیت فعال کردن حداقل ۱۰ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی را دارد.

در پایان مسئولین حاضر ضمن بازدید از آزمایشگاه کشت بافت از نمایشگاه دستاوردهای مرکز نیز بازدید نمودند و با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی مجموعه آشنا شدند.

 


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 392 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها: