معاون وزیر و رئیس سازمان تات: جهش تولید در دیم زارها؛ افزایش تولید یک تن گندم در هکتار

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ دی ۱۴۰۲

معاون وزیر و رئیس سازمان تات با اشاره به جهش پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی به همت محققان سازمان تات در دولت مردمی سیزدهم بیان کرد: ۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۴ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم دیم در کشور وجود دارد که با اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیمزارها میانگین عملکرد گندم در دیمزارها به بیش از یک تن در هکتار رسیده و تولید افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات سید مجتبی خیام نکویی در هفتصد و چهل و نهمین جلسه شورای تحقیقات از  تدوین طرح نهایی نظام جامع آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحول در نظام آموزش بخش کشاورزی و پاسخگویی به نیازهای بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت آموزش عالی کشور تدوین شده است و بزودی ابلاغ خواهد شد .
خیام نکویی همچنین از رونمایی سامانه یکپارچه سازمان تات تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این سامانه یک سامانه جامع پژوهشی، اداری، مالی، پشتیبانی و … است. 
رئیس سازمان تات با اشاره به تفاوت جنس برون‌داد و خروجی در سازمان تات نسبت به آنچه که از مجموعه انتظار می‌رود، گفت : محققان سازمان تات برای چالش‌های موجود در بخش کشاورزی نیازمند داشتن فرمول‌های حل مسئله هستند .
 وی افزود: تحقیقات در بخش کشاورزی، خدمت خط مقدم است، بنابراین آثار تحقیقاتی که توسط محققان سازمان تات انجام شده است، باید در مرحله اجرا احصاء شود.
سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان تات به منظور ایجاد مرجعیت علمی بیان کرد: در ریل گذاری جدید سازمان تات که در افق بلند مدت ترسیم شده است، ، تبدیل سازمان به مرجعیت علمی کشاورزی و منابع طبیعی از عناصر مهم است.
رئیس سازمان تات؛ با اشاره به ظرفیت دانشگاه و دانشکده های کشاورزی با بیش از ده هزار عضو هیات علمی در بخش کشاورزی گفت:  با توجه به پتانسیل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی،  و استفاده از ظرفیت بخش دانشگاهی می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور به مرجعیت علمی بخش کشاورزی و منابع طبیعی در منطقه تبدیل شویم.
خیام نکویی ادامه داد: موسسات و مراکز تابعه ساز مان تات ظرف مدت یک ماه می توانند عناصر تاثیر گذار در مرجعیت علمی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را احصا کنند.
رئیس سازمان تات با تاکید بر اینکه باید گامی فراتر از تحقیقات در حوزه اجرا برداشته شود، گفت: در جلسه اخیری که با سازمان انرژی اتمی کشور داشته ایم، انرژی اتمی در بخش کشاورزی تحولی نوآورانه به همراه خواهد داشت.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای سازمان کلیک نمایید 

 


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 394 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها: