معاون وزیر و رئیس سازمان تات: جهش پژوهشی در سازمان تات با نقش آفرینی محققان

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۲ دی ۱۴۰۲

هفتصد و چهل و نهمین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی سازمان تات با بررسی دستاوردهای این سازمان در هفته پژوهش و فناوری، استقرار کشاورزی پایدار و جلب مشارکت جامعه محلی، بررسی امکان بهره مندی از امکانات خزانه جهانی بذر سوالبارد و ارائه نظرات موسسات در رابطه با مرجعیت علمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات سید مجتبی خیام نکویی در هفتصد و چهل و نهمین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی ضمن گرامیداشت ایام الله نهم دی، روز بصیرت و حمایت از ولایت فقیه و تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه  سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با تمسک بر سیره حضرت زهرا در دنیا، آخرت و در زمینه های مختلف زندگی، به خوشبختی و موفقیت نهایی دست پیدا خواهیم کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان تات، تصریح کرد: در آستانه نهایی شدن بودجه سال ۴۰۳ ۱ ضرورت دارد، روسای موسسات و مراکز استانی تابعه سازمان تات به عنوان کاری ماندگار از تمام ظرفیت های خویش به منظور رایزنی های مثمر ثمر در راستای تقویت فعالیت های تحقیقاتی بخش کشاورزی با اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی استفاده کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات بر جهش پژوهشی در سازمان تات با نقش آفرینی محققان در تحقق اهداف بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: تحقیقات در بخش کشاورزی، خط مقدم خدمت است، بنابراین آثار تحقیقاتی که توسط محققان سازمان تات انجام شده است، باید در مرحله اجرا احصاء شود.
وی با تاکید به اینکه شورای تحقیقات کشاورزی یکی از مهم ترین جلسات تصمیم سازی تحقیقات کشاورزی است و ضرورت دارد با محوریت نقد و بررسی چالش های اولویت دار این بخش برگزار شود، گفت: طرح ها و دستاوردهای سازمان تات باید در شأن و منزلت محققان این سازمان باشد.
خیام نکویی پیامدمحوری و اثربخش بودن را از دیگر انتظارات حاکمیتی از سازمان تات برشمرد و بیان داشت: امروز در سازمان تات،موسسات و مراکز تابعه به مدیرانی نقش آفرین نیاز داریم که بتوانند مسائل اولویت دار بخش کشاورزی؛ در راستای احصاء چالش ها و  حل مشکلات و عملیاتی کردن تدابیر نقش آفرینی کنند.
وی همچنین  از تدوین طرح نهایی نظام جامع آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحول در نظام آموزش بخش کشاورزی و پاسخگویی به نیازهای بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت آموزش عالی کشور است و بزودی ابلاغ خواهد شد .
محسن مردی مشاور عالی رئیس سازمان تات نیز در این جلسه با تاکید بر  ضرورت تغییر زاویه دید در راستای تحلیل دستاوردهای پژوهشی گفت: راه برون رفت سازمان در حل چالش های پژوهشی تمرکز و انجام کار های اشتراکی است.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای سازمان کلیک نمایید 

 


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 394 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها: