معاون وزیر و رئیس سازمان تات: معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی؛ مغز متفکر سازمان تات

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه نظارت ستادی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان با اشاره به جایگاه این معاونت نسبت به سایر معاونت‌ها ، براهمیت نقش آن درپیشبرد اهداف سازمان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به اینکه، سازمان تات مغز متفکر وزارت جهاد کشاورزی است، نقش این معاونت را به عنوان مغز متفکر سازمان برشمرد و گفت:  تحلیل و نظریه پردازی از مهم‌ترین ویژگی هایی است که باید در اولویت برنامه های معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی باشد.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اعتبارات در معاونت  برنامه ریزی و امور اقتصادی، به عنوان نبض سازمان در تحقق راهبردها می تواند نقش آفرینی کند، افزود: با توجه به اینکه راهبردهای کلان و بودجه در اختیارات این معاونت است باید ناترازی‌ها توسط این معاونت، به موقع تشخیص داده و با اختیارات تنظیم گری نسبت به حل آنها اقدام کند.
وی ضمن ارج نهادن فعالیت سایر روسای سازمان در گذشته گفت: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی نیاز به یک سند فرادستی داشت و امروز سند  ملی دانش بنیان امنیت غذایی به عنوان سندی فرادستگاهی می تواند توسط  از سازمان تات در راستای ریل گذاری آینده امنیت غذایی کشور بکار گرفته شود.
رئیس سازمان تات با اشاره به نقش معاونت برنامه‌ ریزی و امور اقتصادی سازمان به عنوان متولی بهره‌وری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: این معاونت ماموریتی فرا معاونتی در سطح وزارت را بعهده دارد.
وی بهره وری و دانش بنیان کردن بخش کشاورزی را دو مولفه ای دانست که از سوی وزارت متبوع بردوش سازمان تات نهاده شده است، و گفت: با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی بهره وری است، مسولیت سنگینی بر دوش دارد.
خیام نکویی با تاکید بر تراز کردن ناترازی‌های موجود در بخش کشاورزی افزود: گفتمان سازی در موسسات و مراکز ایستگاه‌های تحقیقاتی تابعه یک ضرورت اجتناب ناپذیراست که همه مجموعه ها باید با شاخص های ریل گذاری جدید سازمان مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ سفر استانی طی دو سال گذشته در این سازمان انجام شده است بر اهمیت این سفرها در راستای گفتمان سازی تاکید کرد.
خیام نکویی با اشاره به ارزیابی عملکرد موسسات و مراکز تابعه افزود: یکی از کارهای مهمی که در معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان باید انجام شود، ارزیابی موسسات و مراکز تابعه با توجه به  ظرفیت‌ها و منابع انسانی موجود است.
وی با اشاره به اینکه شاخص‌های نظارت و ارزیابی موسسات و مراکز تابعه سازمان باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی تدوین شود گفت: پس از ارائه شاخص‌ها اداره کل نظارت و ارزیابی در راستای ارزیابی عملکرد آنها اقدام خواهد کرد.
رئیس سازمان تات با اشاره به اینکه اولویت فعالیت درموسسات و مراکز تابعه این سازمان باید درراستای نقطه زنی و هدف‌های کلان باشد، گفت: این سازمان در تدوین الگوهای متناسب اقتصادی با  استفاده بهینه از مشارکت بخش خصوصی سالم و امین که دلسوز نظام، با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی عمل کند.
وی افزود: برای افزایش برون داد در سازمان تات باید نظام شبکه سازی توسط معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شکل گرفته و مدیریت شود.
خیام نکویی با اشاره به اینکه تحولی در بودجه سازمان تات در دو سال گذشته اتفاق افتاده است گفت: معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان باید در افزایش اساسی بودجه رؤسای آینده سازمان تات در راستای بهره‌وری بخش کشاورزی اهتمام ورزد.
رئیس سازمان تات با تاکید برچگونگی تحقق نگاه‌های راهبردی در این سازمان، مستمر بودن فعالیت‌ها این سازمان ر در همه حوزه‌ها ضروری دانست.
تقویت شورای راهبردی، شبکه شدن خدمات آزمایشگاهی و انعطاف پذیری سازمان از جمله موارد دیگری بودند که در این جلسه بر آنها اشاره شد.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای سازمان کلیک نمایید 


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 394 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها: