حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات در دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در ساوه

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی،  معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات در دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در ساوه گفت: ۱۲ درصد از سطح زیر کشت کشور به کشت این محصول تعلق دارد، و این درحالی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود، این رقم قابل افزایش است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قدمت اولین ایستگاه تخصصی تحقیقات انار در کشور با عنوان پردیس تحقیقات و آموزش انار ساوه افزود: در شهرستان ساوه کلکسیون ذخایر ژنتیکی انار با ۸۰۰ ژنوتیپ در پردیس تحقیقات و آموزش انار ساوه وجود دارد که میتوان از آن  برای افزایش کمی و کیفی تولید این محصول استفاده کرد.
سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهکارهای سلامت محصول انار استفاده از مدیریت تلفیقی در کنترل آفات و بیماریهای آن است، افزود: پشتوانه مهم برای استمرار کمیت و کیفیت انار برخورداری از بانک های ژن و کلکسیون ذخایر ژنتیکی است.
معاون وزیر و رئیس سازمان تات، استفاده از بذور مناسب با اقلیم، تغذیه در زمان مناسب و خرید تضمینی محصول را از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در راستای خودکفایی تولیدات کشاورزی کشور عنوان کرد.
رئیس سازمان تات با بیان اینکه یکی از مشکلات در این زمینه عدم نفوذ دانش به عرصه تولید است، گفت: اگر به شکل مناسبی از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی استفاده شود، تولید از نظر کمی و کیفی به مراتب افزایش می‌یابد.

همچنین در این جشنواره با حضور مسئولین کشوری و استانی از گواهی نامه ثبت رویداد جشنواره انار در تقویم رویدادهای گردشگری ایران و  تمبر دومین جشنواره انار رونمایی شد و از باغداران و تولیدکنندگان برتر انار تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در جشنواره انار ساوه که تا ۲۰ آبان ادامه دارد ۸۰ غرفه نمایشگاهی در بخش‌های مختلف تولید انار و فرآورده‌های آن محصولاتشان را عرضه می‌کنندو حدود ۱۵ غرفه نیز به صنایع دستی ساوه اختصاص دارند.

 


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 394 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها: