بازدید معاون پژوهش و فناوری سازمان تات و روسای مراکز تحقیقات منطقه ۴ کشور از پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

در حاشیه برگزاری جلسه هم اندیشی روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی منطقه ۴ کشور، معاون پژوهش و فناوری سازمان تات و روسای مراکز منطقه ۴ کشور از پروژه های در دست اجرا و بانک ژن لوبیای پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین در روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت ها و روند اجرای پروژه های تحقیقاتی لوبیا در این پردیس آشنا شدند.

شایان ذکر است ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین از معتبرترین کانون های تحقیقی تولید لوبیا ، در سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد و خرداد ۱۳۹۶ به پردیس تحقیقات وآموزش لوبیای خمین ارتقا یافت.

این پردیس تنها مرجع تحقیقات تخصصی لوبیا در سطح کشور  می باشد و بیشترین تحقیقات پژوهشی در ارتباط با محصول لوبیا در  سطح کشور به صورت ملی و استانی توسط محققین این مجموعه اجرا گردیده است. غنی ترین کلکسیون لوبیای کشور با بیش از ۲۰۰۰ نمونه ژرم پلاسم در این پردیس نگهداری می گردد که لاین های موجود در این کلکسیون علاوه بر تنوع بالا از نظر صفات مورفولوژی و فنولوژی، حاوی ژنهای مقاومت به تنش های زیستی و غیر زیستی می باشد که از اهمیت و ارزش بین المللی برخوردار می باشد.

روابط عمومی مرکز


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 393 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها: