برگزاری روز مزرعه کشت و مدیریت مصرف بهینه آب در لوبیا با حضور محققین مرکز

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

روز مزرعه کشت لوبیا با  حضور محققین مرکز تحقیقات  مهندس هدایتی پور و دکتر غدیری،  مهندس اسدی مدیر عامل شرکت جیران صنعت، رئیس و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی حومه اراک و ایبک آباد و جمعی از کشاورزان شهرستان اراک  در روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در روستای ضامنجان برگزار گردید.

در این مراسم که در مزرعه آقای فرخ پور در سطح چهل هکتار به روش جوی و پشته و آبیاری تیپ کشت شده با ارقام لوبیا چیتی کوشا، غفار و صالح برگزار شد،  دکتر غدیری محقق بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز در ارتباط با دستورالعمل فنی کشت لوبیا و مقایسه ارقام مختلف توضیحاتی ارائه کرد  و سپس مهندس هدایتی پور عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز و  مهندس اسدی مدیر عامل شرکت جیران صنعت روش کشت  با دستگاه جیران صنعت و نحوه آبیاری در روش کشت جوی و پشته را در مزرعه به کشاورزان آموزش دادند و در پایان به سوالات کشاورزان پاسخ داده شد.

همچنین در همین تاریخ، روز مزرعه مدیریت مصرف بهینه آب در کشت لوبیا با حضور دکتر مصطفی گودرزی عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز و مهندس اسدی محقق پردیس تحقیقات و آموزش لوبیا خمین، مروجین پهنه های تولیدی و لوبیاکاران پیشروی منطقه خرمدشت خمین برگزار گردید. در این مراسم که در سایت تولید محصول سالم لوبیا، مزرعه آقای اکبری در روستای ده سفید برگزار شد، دکتر گودرزی درخصوص مقدار آب موردنیاز محصول لوبیا، مدیریت آبیاری، برنامه ریزی آبیاری مزارع لوبیا، بهره وری مصرف آب، انواع روشهای آبیاری، کارایی، مزایا، مشکلات و شرایط اجرای هر سیستم، بویژه مزایای استفاده از آبیاری تیپ و راهکارهای رفع مشکلات مطالبی بیان کرد. در ادامه مهندس اسدی در خصوص عوامل خسارتزا و تغذیه مزارع لوبیا توضیحاتی ارائه نمود و به سوالات حاضرین پاسخ لازم داده شد.

 

روابط عمومی مرکز


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 394 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها: