کشاورزی قراردادی بزرگترین هدیه وزارت جهادکشاورزی به جامعه بهره برداران و کشاورزان است

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی ، جمعه نهم دی ماه ۱۴۰۱، دکتر ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی در سفر یک روزه به استان گلستان و بازدید از زیر ساخت های کشاورزی آن استان ، در سالن جلسات موسسه تحقیقات پنبه کشور حضور یافت و در نشست صمیمی با مدیران و کارکنان سازمان جهادکشاورزی و دستگاه های تابعه ، طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل  آن مجموعه ،اظهار  داشت : نخستین نکته ابلاغ الگوی کشت ، تجدید هرساله آن است  و اینکه مهمترین ابزار برای الگوی کشت، کشاورزی قراردادی است و کشاورزی قراردادی بزرگترین هدیه وزارت جهادکشاورزی به  جامعه بهره برداران و کشاورزان است.

وی در ادامه افزود: سند دار کردن اراضی کشاورزی، واگذاری کار به اتحادیه ها و هوشمندسازی تامین و توزیع نهاده ها از دیگر نکات محوری در این حوزه هستند .

 دکتر ساداتی نژاد در ادامه گفت: با توجه به اینکه سرمایه بخش کشاورزی به سایر بخش ها اختصاص یافته، باید به سراغ سرمایه گذاران  سایر بخش ها برویم. وی در پایان تصریح نمود : ما ترویج کشاورزی  را فراموش کرده ایم و باید به ترویج بازگردیم.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات پنبه کشور ،در ابتدای این نشست دکتر قربانی رئیس این موسسه ضمن عرض خیرمقدم ، به معرفی موسسه تحقیقات پنبه کشور  پرداخت و مقام عالی وزارت را در جریان جدیدترین دستاوردها، آخرین یافته های علمی – تحقیقاتی و تعدای از ارقام جدید تجاری پنبه قرار داد.  

شایان ذکر است که سامانه تأمین و توزیع محصولات و فرآورده های کشاورزی آوا (ستکاوا) با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرگان رونمایی شد.

در ادامه این سفر یکروزه ، دکتر ساداتی نژاد با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان دیدار نمود و  در جمع رسانه های استان گلستان گفت: خودکفایی محصولات کشاورزی از محوری ترین برنامه دولت سیزدهم است و این دولت ، با رویکردی عدالت محور و توسعه همه جانبه ، تلاش دارد  تا در حوزه کشاورزی به طور کامل به رفع موانع تولید  پرداخته و کشاورزی دانش بنیان را گسترش دهد. 

در ادامه ، دکتر ساداتی نژاد در دیدار با تشکل های غیردولتی کشاورزی استان طی سخنانی اظهار داشت: : استان گلستان حائز ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی است و  یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود ، از این روی توسعه زیرساخت استان گلستان از اولویت های جدی وزارت جهادکشاورزی است.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه افزود: استان گلستان رتبه نخست تخصیص اعتبارات سفرهای استانی را به دست آورده است  و‌این حکایت از آن دارد که گلستان به عنوان یکی از لنگرگاه های اصلی حوزه امنیت غذایی کشور، حائز اهمیت ویژه ای است. 

وی تاکید کرد: در حوزه گلخانه و مکانیزاسیون ، اعتبارات و پروژه هایی اثربخش  برای استان گلستان در نظر گرفته ایم و در راستای تامین امنیت غذایی ، از هیچ اقدامی فرو گذار نمی کنیم. 

 


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها: