پیام رسان “تاک” تسریع کننده ارتباط بین محققان مروجان بهره برداران کشاورزان و ذینفعان بخش کشاورزی است

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

دکتر بازرگان در مراسم رونمایی از اولین شبکه اجتماعی کشاورزی “تاک”:
پیام رسان “تاک” تسریع کننده ارتباط بین محققان مروجان بهره برداران کشاورزان و ذینفعان بخش کشاورزی است
 

 دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و  رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاح اولین شبکه اجتماعی کشاورزی با عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم حسینی(ع)؛ یاد و خاطره تمام شهدا و هفته دولت را گرامی داشت.
وی با بیان اینکه در ادامه تبیین خدمات دولت به مردم، شاهد رونمایی از اولین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران با نام اختصاصی “تاک” هستیم، تصریح کرد: این پیام رسان تمام عیار، بر پایه شبکه داخلی و درگاهی برای ارتباط بیشتر همه ذینفعان بخش کشاورزی با یکدیگر است.
دکتر بازرگان ادامه داد: بر پایه این شبکه، تمام محققین، مروجین، متخصصین، کارشناسان، مدیران اجرایی، بهره برداران و تامین کننده های نهال با یکدیگر بیش از پیش در ارتباط خواهند بود و کارها تسریع می شود.
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با تشریح فرآیند تولید اولین شبکه اجتماعی بخش کشاورزی کشور، اظهار داشت: این پروژه از ۲ سال پیش و در پاییز ۹۷ با حضور دکتر خاوازی در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کلید خورد و پس از مذاکراتی با شبکه های مختلف، با شبکه آی گپ به توافق رسیدیم.
دکتر بازرگان افزود: در اسفند ۹۸ نسخه اولیه ساخته شد و بعد از چند ماه کار آزمایشی، امروز شاهد افتتاح رسمی این پیام رسان هستیم.
وی در ادامه به معرفی برخی قابلیت های ویژه این شبکه اجتماعی پرداخت و افزود: قابلیت امکان تماس صوتی و تصویری، امکان ایجاد کانال های تخصصی که اکنون بیش از ۵۲ کانال وجود دارد.
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: کانال های رسمی بخش کشاورزی، امکان ایجاد گروهای تخصصی برای تبادل نظر، خدمات متفاوت و متعدد بخش کشاورزی، خدمات بانک کشاورزی برای بهره برداران، صندوق بیمه بخش کشاورزی، خدمات سازمان مهندسی ،آموزش های مختلف برای کشاورزان در هر منطقه، پیش بینی هواشناسی به صورت برخط برای کشاورزان به صورت منطقه ای، انتقال برخط هشدار مخاطرات کشاورزی به کشاورزان از جمله این قابلیت ها است.
دکتر بازرگان به افتتاح شبکه تلویزیونی بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: از دیگر قابلیت های این پیام رسان، لینک پخش زنده تلویزیونی برنامه  شبکه کشاورز روزهای یک شنبه و سه شنبه به مدت ۳ ساعت است که در آینده نزدیک این شبکه تلویزیونی توسعه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: مرکز تماس همراه کشاورزان، مکان یابی، فروشگاه های کشاورزی، پورت های الکترونیکی تالار ترویج که اطلاعات بسیار علمی به کشاورزان خواهد داد، همچنین پیش بینی بازار محصولات کشاورزی برای زنان روستایی و عشایری که بتوانند محصولاتشان را مستقیم به فروش برسانند، از جمله قابلیت های اولین شبکه اجتماعی کشاورزی کشور است.  

 


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲۲
برچسب ها: