دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان در اختتامیه گردهمایی رئیسان موسسه ها و مراکز تحقیقاتی تابعه سازمان: برنامه ریزی برای تحقق “پژوهش توسعه محور” در دستور کار موسسه ها و مراکز تحقیقاتی سازمان قرار گیرد

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۸

دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان در اختتامیه گردهمایی رئیسان موسسه ها و مراکز تحقیقاتی تابعه سازمان:
برنامه ریزی برای تحقق “پژوهش توسعه محور”  در دستور کار موسسه ها و مراکز تحقیقاتی سازمان قرار گیرد 

اختتامیه گردهمایی رئیسان موسسه ها و مراکز تحقیقاتی تابعه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر رسول زارع قائم مقام سازمان، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر بازرگان معاون پژوهش و فناوری، دکتر مویدی معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج، مدیران دفاتر ستادی، رئیسان پژوهشگاه، مراکز و موسسه های تحقیقاتی سازمان در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر چهارشنبه ۲۴ مهر سال جاری در کرج برگزار شد.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به تقارن برگزاری این گردهمایی و روز جهانی غذا، نقش سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را در پشتیبانی علمی از تامین امنیت غذایی یادآور شد. وی با اشاره به ضرورت برگزاری این گردهمایی، ارائه گزارش عملکرد زیرمجموعه های تحقیقاتی سازمان را  در ایجاد فضای باز گفتمانی و هم افزایی در ارائه راهکارها موثر دانست.
رئیس سازمان با ابراز رضایتمندی از ارائه گزارش عملکرد برخی از مراکز و موسسه ها و رشد کیفی آن در مقایسه با سال گذشته از سایر موسسه ها و مراکز که به لحاظ کیفی و محتوایی گزارش ضعیفی ارائه دادند ، خواست در شش ماه جاری نسبت به رفع نواقص تذکر داده شده بر اساس الگوی خواسته شده اقدام نمایند و بر غنای علمی و مدیریتی این قبیل جلسات بررسی عملکرد بیفزایند.
دکتر خاوازی مردمداری و پاسخگویی به دستگاه های نظارتی را از جمله شاخص های ارائه گزارش عملکرد شش ماه نخست سال جاری برشمرد و بر ضرورت تلاش برای شاخص شدن مراکز و موسسه های تحقیقاتی در موضوعات ویژه منطقه ای و اقلیمی کشاورزی استانی و ملی تاکید کرد. وی توجه به بهره وری در تعریف پروژه های تحقیقاتی را از رویکردهای مهم پژوهشی سازمان برشمرد و بر ضرورت بازنگری ساختار کمیته های علمی – فنی  و عملیاتی شدن طرح کمیته های علمی_ فنی مناطق ۵ گانه تاکید کرد.
رئیس سازمان با اشاره به رئوس مگاپروژه های مهمی از جمله علوفه و تامین خوراک دام، برنامه ریزی برای عملیاتی شدن این  امر را خواستار شد. ضرورت یکپارچه سازی پروژه های پژوهشی، پرهیز از اجرای طرح های موازی و مشارکت نیروهای هیات علمی موسسه ها در استان ها در پاسخ به نیازهای بخش اجرا از دیگر تاکیدات دکتر خاوازی رئیس سازمان در خطاب به رئیسان موسسه های تحقیقاتی و مراکز ملی و استانی بود.
دکتر خاوازی هم چنین با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای نیروهای جدید الاستخدام خاطر نشان ساخت نیروهای هیات علمی که به تازگی به ظرفیت تحقیقاتی سازمان اضافه می شوند باید مطابق با اهداف و رویکردهای سازمان به عنوان نیرویی چابک در  خدمتگزاری به بخش کشاورزی تربیت شوند. وی با اشاره به هزینه های حفظ ذخایر ژتتیکی که از جمله وظایف حاکمیتی این سازمان است، از مراکز و موسسه های تحقیقاتی سازمان خواست نسبت به گردآوری فهرستی از اقدام های انجام شده در این زمینه اقدام نمایند.
رئیس سازمان در قسمت دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت توسعه روابط بین المللی در همکاری های علمی به هدف ورود فناوری به کشور، افزایش سهم مراکز تحقیقاتی در استان ها را در اعزام های خارج از کشور مورد تاکید قرار داد. وی در ادامه با بیان این مطلب که ضرورت دارد “سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی” پیشتاز ارائه و  اجرای طرح های نو و کلان در تحقیقات کشاورزی باشد، طرح هایی از جمله “شهرک بذر” ، “پارک ملی کشاورزی”،” احداث باغ های مادری”، “کارخانجات نوآوری”، “تقویت استارت آپ ها در حوزه کسب و کارهای کشاورزی”را مورد تاکید قرار داد. دکتر خاوازی در قسمت دیگر از سخنان خود در زمینه آموزش و ترویج برگزاری روز مزرعه ملی را بر اساس الگوی بومی خواستار شد و عملکرد موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی را در نهضت تولید محتوا شایسته تقدیر دانست.
در بخش دیگری از برنامه اختتامیه این گردهمایی معاونان سازمان آقایان دکتر کامبیز بازرگان معاون پژوهش و فناوری سازمان، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر مویدی معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج هر یک در فرصتی جداگانه ضمن ارائه کوتاهی از خلاصه عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود ، به جمع بندی مطالب ارائه شده پرداختند.
در این گردهمایی ۳روزه در ضمن ارائه گزارش عملکرد زیر مجموعه های تحقیقاتی سازمان، دکتر آقایی مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان با احصای شاخص های ارزیابی و توزیع فرم های مربوطه توسط این دفتر، نتایج ارزیابی انجام شده از گزارش عملکرد مراکز و موسسه های تحقیقاتی را از دیدگاه رئیسان مراکز و موسسه های حاضر در این گردهمایی اعلام داشت. وی هم چنین در سخنانی با اشاره به نتایج جشنواره شهید رجایی که مربوط به گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی است از جهش رو به رشد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در شاخص های اختصاصی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر مراکز و موسسه ها در سال جاری بتوان به جایگاه بهتری دست یافت.
بر اساس این گزارش بخش نخست از دومین روز این گردهمایی در نوبت صبح به گزارش عملکرد رئیسان مراکز تحقیقاتی استان های تهران ، گلستان، جنوب کرمان ، مازندران، سمنان، قم، شاهرود،کردستان، زنجان اختصاص یافت. بخش دوم از نوبت صبح با گزارش عملکرد رئیسان موسسه های تحقیقاتی خاک و آب، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری، دنبال شد و هر یک از رئیسان موسسه های تحقیقاتی مورد اشاره در فرصتی ۱۰ دقیقه ای به ارائه گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال جاری پرداختند.
دومین روز این گردهمایی در بخش نخست از نوبت عصر با ارائه گزارش عملکرد رئیسان مراکز تحقیقاتی استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان ، سیستان، بلوچستان، یزد، مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) پیگیری شد. بخش پایانی از نوبت عصر با ارائه گزارش عملکرد نیم ساله نخست سال جاری توسط رئیسان موسسه  های تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور، تاسماهیان دریای خزر، علوم دامی کشور، واکسن و سرم سازی رازی، مرکز ملی تحقیقات ابریشم ادامه یافت.
سومین روز در نوبت صبح از این گردهمایی با سخنرانی رئیسان مراکز تحقیقاتی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، کردستان، قزوین، اردبیل در بخش ارائه گزارش عملکرد به کار خود پایان داد.
در اختتامیه این گردهمایی با حضور دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، قائم مقام و معاونان سازمان با معرفی برترین های این گردهمایی از خانم دکتر مریم حسینی رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور و آقایان دکتر عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، دکتر روشنی رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور، دکتر کربلایی خیاوی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل، دکتر سپهوند رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان،  دکتر اسدیان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همدان، دکتر اقنوم رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، دکتر جهانبازی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال بختیاری، دکتر زارع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس ، دکتر قرالی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین ، دکتر سدری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان، دکتر فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر آئین رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.
روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی

 


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴۹
برچسب ها: