بازدید دکتر اسماعیل خانیان رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی از بخش تحقیقات علوم دامی مرکز و از شرکت بلوک کامل بهدام از شرکتهای زیر نظر مرکز رشد کشاورزی استان مرکزی

دسته: آخرین مطالب اضافه شده به سایت , اخبار مرکز
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

دکتر اسماعیل خانیان رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی و مهندس تیموری در سفری یک روزه به استان مرکزی  از پروژه های در دست اجرای بخش تحقیقات علوم دامی مرکز بازدید نمودند. در حاشیه این بازدید که در تاریخ  چهارشنبه ۱۰ مهرماه ۹۸ انجام گردید، ایشان به اتفاق مهندس آذر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و همکاران ایشان آقایان مهندس فراهانی و مهندس اخوان و همچنین دکتر گودرزی رئیس مرکز، مهندس لک معاون پژوهشی، مهندس بهشتی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی، دکتر مسعودی رئیس بخش تحقیقات علوم دامی، مهندس عزیزی و خانم مهندس میرشمس ­الهی اعضای هیئت علمی بخش تحقیقات علومی دامی مرکز و مهندس نجمی مسئول مرکز رشد کشاورزی جلسه­ای مشترک برای همکاری بیش از پیش تحقیقات و بخش اجرا در رابطه با امور دام صحبت گردید.

سپس از کارگاه تولید بلوک کامل بهدام به مدیر عاملی دکتر داود میرمحمدی از شرکتهای تحت پوشش مرکز رشد کشاورزی بازدید نمودند. در این بازدید مدیر عامل این شرکت نحوه تولید این محصول را ارائه دادند. البته این شرکت در مرحله تولید آزمایشی است و حداکثر تا ۲ ماه دیگر به تولید نیمه صنعتی خواهد رسید. توضیح زیر شرح مختصر ایده، اهداف و کاربردهای محصول این شرکت را بیان می­کند:

استفاده از جیره کامل و مخلوط شده و هم‌چنین متوازن با نیازهای تغذیه‌ای دام یک اصل کلی در افزایش سودآوری واحد دامداری می‌باشد. بعنوان راهکاری نوین در راستای فناوری تولید بلوک‌های خوراک کامل شامل علوفه، کنسانتره، مکمل‌های معدنی و ویتامینه و در مواردی خاص داروهای ضد انگل با یکدیگر مخلوط شده و به شکل بلوک‌های مکعبی فشرده می‌شوند. هر بلوک در نایلون پلی‌اتیلن بسته‌بندی شده و با توجه به نوع و تولید دام (سبک، سنگین، شیری، پرواری، داشتی و در سنین مختلف دام) توسط این شرکت در اختیار دامداران قرار می‌گیرد. کاهش اتلاف مواد خوراکی حین جابجایی و حمل و نقل، افزایش ظرفیت بارگیری، کاهش فضای انبارداری، مدیریت بهتر انبارداری و نگهداری طولانی‌تر، خوراک‌دهی آسان‌تر، نهایتا افزایش بهره­وری را به همراه دارد. همچنین حمل و نقل راحتتردر مواقع استراتژیک (خشکسالی، سیل، زلزله و…) استفاده بیش‌تر و بهتر از پس‌ماندهای زراعی (صنایع نیشکر، کاه گندم و …) و صنعتی (صنایع غذایی و تبدیلی) از مزایای محصول این شرکت می‌باشند.


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵۱
برچسب ها: