عقد قرارداد فی مابین موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرکزی(اراک) و شرکت دانش بنیان مهرنام زیست فناور رازی با حضور دکتر اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و مهندس آقازاده استاندار استان مرکزی در سال حمایت از کالای ایرانی

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

قرار داد فی مابین موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرکزی(اراک) و شرکت دانش بنیان مهرنام زیست فناور رازی با حضور دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در روز چهارشنبه مورخه ۲۳خرداد ماه ۹۷ در شعبه مرکزی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی (اراک) منعقد گردید. در این قرارداد تولید انبوه ۳کیت الایزای تشخیصی دامپزشکی برای اولین بار در ایران و در تاریخچه تاسیس این موسسه ثبت گردید. کیت های الایزای تشخیصی تولید شده ( ۱- کیت الایزای جذبی بیماری یونی در گاو ۲- کیت الایزای تشخیصی بروسلوز در گاو ۳- کیت الایزای تشخیصی بروسلوز در گوسفند) پس از سالها تلاش در این موسسه تولید و کشور از واردات این محصول بی نیاز شد.

این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید با سخنرانی دکتر قائم مقامی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی (شعبه اراک) آغاز و ضمن خوش آمد گویی به دکتر زند معاون محترم وزیر و هیات همراه و استاندار مرکزی و تبریک هفته جهاد کشاورزی در مورد اهداف تولید و تحقیق در زمینه کیت های تشخیصی تولید این محصولات را از سه جنبه حائز اهمیت دانست. این تولید در طول تاریخ موسسه رازی از بدو تاسیس تاکنون  برای اولین بار انجام شده و کشور از واردات این محصول بی نیاز گردید و مشارکت با بخش خصوصی در تولید انبوه این فرآورده ها با تلاشهای دکتر زند رئیس سازمان تحقیقات به نتیجه رسید.

دکتر اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضمن خیر مقدم به دکتر زند و هیات همراه در مورد تولیدات این موسسه و مهم بودن محصولات این موسسه در بحث انسان و دام مواردی را ارائه نمودند. ایشان همچنین در مورد شعب موسسه رازی در سطح کشور و شعبه اراک که از جوانترین شعبه ها می باشد توضیحاتی به حاظرین در جلسه ارائه نمودند و ضمن تشکر از تلاشهای این مجموعه در به ثمر رساندن تولید این کیت ها آرزوی موفقیت برای همکاران این مجموعه نمودند.

دکتر آرمان مدیر عامل شرکت مهرنام زیست فناور رازی ضمن تشکر و قدرانی از حضور دکتر زند و هیات همراه در استان مرکزی تبدیل رویا به هدف را از بزرگترین راههای رسیدن به نتیجه مطلوب و بزرگترین افتخار را خدمت به مردم دانست.

دکتر زند معاون محترم وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از شعبه رازی اراک و دکتر قایم مقامی و دکتر حسینی فرمودند که این قرارداد از چند جنبه اهمیت دارد یکی اینکه این قرارداد در اراک می باشد، چون اراک یکی از جدیدترین شعب است و قرار بود این مجموعه با تحقیق و تولید کارش را ادامه دهد و موضوع تولید در اینجامحقق شد و موضوع دوم اینکه تولید با بخش خصوصی محقق خواهد شد قصد ما در این موسسه و در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی پررنگ کردن حضور بخش خصوصی است و موضوع سوم از این بابت اهمیت دارد که در سال تولید ملی به دست جوانان عزیز و پرانگیزه کشورمان برای اولین بار این کیت ها درکشورمان تولید می شود. ایشان همچنین فرمودند که سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی بعد از وزارت علوم و وزارت بهداشت بزرگترین شبکه تحقیقات کشور را در ۲۰ موسسه تحقیقاتی دارد و عزم جدی برای واگذاری دانش های فنی به بخش خصوصی داریم که این امر تا کنون ۲۴۳ دانش آن به بخش خصوصی واگذار گردیده است و امروز نیز ۳ دانش واگذار می گردد که در مجموع ۲۴۶ دانش واگذار شده است. ایشان همچنین فرمودند که سهم موسسه رازی باید در این واگذاری ها بیشتر شود و یکی از خواسته های سازمان تحقیقات و جناب مهندس حجتی وزیر محترم وزارت جهاد کشاورزی این است که دانش های فنی موسسه رازی بیشتر به بخش خصوصی واگذار گردد و خودمان تولید کننده دانش و ادامه دهنده چرخه تولید دانش و واگذار کننده به بخش خصوصی باشیم. این حرکت در موسسه سرم سازی رازی خیلی سخت شروع و خیلی سخت ادامه پیدا کرد اما این حرکت به لطف خداوند به مرحله جواب رسیده است و ما امیدواریم از این به بعد شاهد واگذاری های بیشتری از این موسسه باشیم. برآورد سازمان تحقیقات از واگذاری موسسه سرم سازی رازی حدود ۲۰۰ دانش فنی است که به نوبه خود همراهی ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و رونق بخشی بهتر به تولیدات داخلی، صادرات در منطقه و قطب شدن تولید واکسن در جهان بشویم. چون زمانی ما قطبی در جهان بودیم اما رقبا درحال پیشی گرفتن هستند اما این ظرفیت در موسسه وجود دارد که علاوه بر ظرفیتهای داخلی ظرفیتهای صادراتی را افزایش دهیم. دکتر زند فرمودند که در این زمینه ها دو تجربه موفق داریم، یکی اینکه مشارکت در بخش خصوصی برای اولین بار در سال ۹۵ ما را از وارد کردن واکسن تب برفکی خودکفا کرد و نشان دهنده اهیمت بخش خصوصی می باشد و تجربه دوم اینکه در برخی تولیدات هم الان بازار صادراتی خوبی داریم و موسسه رازی می تواند با صادرات و مشارکت بخش خصوصی تحول بزرگی در موضوع واکسن های دام و طیور انسانی و سرم های درمانی  داشته باشد. امیدواریم که انشاله این بخش از آرزوهای ما هم که همکاران در حال تلاش هستند با جدیت بیشتر به خود بگیرد و در کشور بتوانیم با رفع نیازهای داخلی کمک به ااشتغال و توسعه دانش فنی در منطقه هم نقش اول خودمان را مجدد بدست آوریم.

در ادامه مهندس آقازاده استاندار مرکزی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر زند و هیات همراه به استان مرکزی و اتفاق بسیار خوب درزمینه مشارکت بخش خصوصی با موسسه رازی در این استان و انجام هدف دولت تدبیر و امید در زمینه مشارکت بخش خصوصی فرمودند که باید تمام فعالیتهای که بر عهده دولت است باید به بخش خصوصی و جوانان آتیه کشور و شرکتهای دانش بنیان واگذار گردد. و در این راستا ضمن تشکر از دکتر زند معاون محترم وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی برای فراهم نمودن این زمینه و آغاز این واگذاری تولید این کیتها به بخش خصوصی در استان مرکزی را آغاز بزرگی در کشور  استان دانست.

در پایان مراسم قرارد داد مشارکت تولید انبوه کیت های تشخیصی بیماریهای یون و بروسلوز در گاو و گوسفند در حضور دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی و مهندس آقازاده استاندار مرکزی، دکتر اسحاقی رئیس موسسه سرم سازی رازی، مهندس آنجفی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و هیات همراه از موسسه رازی و سازمان دامپزشکی کشور و استان با شرکت دانش بنیان مهرنام زیست فناور رازی منعقد گردید.

روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی


نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۲
برچسب ها: