برگزاری هفتمین گردهمایی روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی منطقه چهار کشور در مرکز تحقیقات و آموزش

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ آبان ۱۳۹۶

جلسه هم اندیشی روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیران هماهنگی ترویج  کشاورزی منطقه چهار کشور(استانهای خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی) در روز چهارشنبه مورخه ۹۶/۸/۳ در سالن جلسات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برگزار گردید. در این جلسه در ابتدا دکتر گودرزی ریاست محترم مرکز تحقیقات و آموزش ضمن خوش آمدگویی روسای مراکز و مدیران ترویج  به استان مرکزی و مرکز تحقیقات و آموزش، کلیاتی در زمینه دستاوردهای مرکز ارائه نمودند. سپس دکتر خمیس آبادی ریاست محترم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه و رئیس کمیته منطقه ۴ کشور موارد مربوط به جلسه و دستور جلسه را بیان نمودند. در ادامه دکتر نادری ریئس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان در مورد شیوه نامه و بازنگری آن و نتیجه مطلوب و اثر بخشی این نظرات را خواستار شدند. دکتر اسدیان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان پیشنهاد استانی شدن مراکز تحقیقات و بازنگری در منطقه بندی مراکز تحقیقات و آموزش و اجرای دوره های آموزشی مشترک در این مناطق را دادند. مدیر هماهنگی ترویج استان ایلام، مهندس گلشنی در مورد استفاده مناطق نزدیک به هم برای نشریات با یافته های علمی کاربردی جهت کشاورزان را پیشنهاد نمودند. دکتر شفیعی زرگر از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی صفی آباد پیشنهاد بررسی چگونگی اثر بخشی تصمیمات جلسات قبل و پیگیری آن و روش چهره به چهره کردن کشاورز و محقق و استفاده از فضای مجازی بین زارع و محقق و مروج و تولید اپلیکیشن های منطقه ای و سهل الوصول بودن نشریات را ارائه نمودند. در ادامه مهندس اسماعیلی متین از اداره ترویج استان کرمانشاه انتقال تجربیات بسیار خوب در این جلسات را قابل توجه دانست و خواستار عملیاتی شدن مصوبات در این جلسات بودند. مهندس زاهدی در ادامه جلسه در مورد محوری نبودن برنامه جلسات و نبود یک دبیرخانه فعال در سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج و تفکیک تحقیقات و ترویج در این جلسات را پیشنهاد نمودند. مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، دکتر هاشمی ضمن تقدیر و تشکر و خوش آمدگویی از حضور روسا و مدیران ترویج مناطق ۴کشور در این استان ، از نبود مسئول هماهنگی بین اموزش و ترویج و تحقیقات و نداشتن برنامه خاص و منسجم در این زمینه و احیای مجدد شورای تحقیقات و آموزش و ترویج  توضیحاتی را ارائه نمودند.

دکتر گودرزی ریاست محترم مرکز در ادامه جلسه ۲۷ پیشنهاد در جهت همکاری در منطقه و حیطه های مختلف تحقیقات و آموزش و ترویج ارائه نمودند که از مهمترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

برنامه‌ریزی جامع منطقه‌ای به منظور هماهنگی فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی متناسب با نیازها و امکانات منطقه‌ای،  حضور ثابت یکی از معاونین سازمان در جلسات شورا بسته به موضوع جلسه و به منظور ابهام زدایی و اثر بخشی تصمیمات متخذه افزایش هم افزایی سازمانی،  تبادل تجربیات و تنوع‌بخشی در استفاده از راه کارها و شیوه‌های انجام فعالیت‌های پشتیبانی و پروژه های تحقیقی، آموزشی و ترویجی ، تقویت نگاه منطقه‌ای در توسعه کشاورزی و روستایی ، تشکیل دبیرخانه دائمی جهت هماهنگی و پی گیری مصوبات شورا  …

پس از جلسه روسای مراکز و مدیران ترویج از آزمایشگاهای گیاهپزشکی، خاک و آب، ثبت و گواهی بذر و کتابخانه، سیستم آّبیاری لینیر ایستگاه تحقیقات اراک بازدید نمودند.

روابط عمومی مرکز


نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷۵
برچسب ها: