استفاده از وب کنفرانس وبینار (Webinar) را برای نخستین بار در کشور

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۶

مدیر کل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش معاونت ترویج جهادکشاورزی گفت: این معاونت از یک ماه پیش استفاده از وب کنفرانس وبینار (Webinar) را برای نخستین بار در کشور آغاز و در این مدت دوره های مدیریت زنگ گندم، پرورش ماهی در قفس و ژل رویال زنبور عسل را روزهای چهارشنبه برگزار کرده است.

مدیر کل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش معاونت ترویج جهادکشاورزی در گفت‌وگو با ایانا با اشاره به سیاست های این معاونت در انتقال یافته های تحقیقاتی پژوهشگران به بهره برداران کشاورزی گفت: با توجه به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ محقق و عضو هیأت علمی در سازمان تات و هشت هزار مروج در یک هزار و ۳۰۰ مرکز جهادکشاورزی در سراسر کشور نیاز به انتقال جدیدترین یافته های تحقیقات کشاورزی به کشاورزان با استفاده از ابزار نوین ارتباطی ضروری به شمار می رود.

علیمراد سرافرازی افزود: یکی از مؤثرترین ابزار ازتباطی استفاده از کنفرانس مجازی (Web Conference) برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات به صورت مجازی و تحت وب است. وبینار هم نمونه‌ای از این نوع وب کنفرانس محسوب می شود. کنفرانس مجازی توسط نرم‌افزار های تحت وب و بدون تجهیزات خیلی خاص قابل اجراء بوده و مزیت آن هم به همین دلیل است.

وی گفت: عمده بخش‌های یک محصول که کنفرانس مجازی یا کنفرانس تحت وب را پوشش می‌دهد، شامل مشاهده ارایه (پرزنتیشن)، مشاهده دوربین ارایه دهنده و شرکت کنندگان، مشاهده صفحات وب، به اشتراک گذاری فایل‌ها، پرسش و پاسخ عمومی و خصوصی، استفاده از تخته سیاه مشترک،گفت و گو به صورت متنی و صوتی و چندرسانه‌ای می شود.

مدیر کل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش معاونت ترویج جهادکشاورزی با بیان اینکه مشهورترین انواع وب کنفرانس های مجازی، رایاهمایی (وبینار) و وب کست هستند، یادآور شد: این معاونت از یک ماه پیش استفاده از وب کنفرانس مجازی وبینار را برای نخستین بار در کشور آغاز کرده و در این مدت دوره های بیماری های مهم گندم در ایران و روش های مدیریت آن ها، نهال سالم استاندارد و اصیل مرکبات، پرورش ماهی در قفس و ژل رویال زنبور عسل را از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روزهای چهارشنبه که قبلاً به کشاورزان اعلام می شود، برگزار کرده است.

سرافرازی استفاده از کنفرانس مجازی تحت وب وبینار را برای بهره برداران کشاورزی آسان دانست و خاطرنشان ساخت: در این شیوه نام کاربری (username) و کلمه عبور (password) به ۵۰ نفر از مروجان مراکز جهادکشاورزی استان مورد نظر اعلام می شود و زمان اجرای کنفرانس مجازی وبینار نیز به آنان گوشزد می گردد. مروجان می توانند از گوشی تلفن همراه خود با محقق مربوط ارتباط برقرار و پرسش های خود را طرح کنند.

وی اهمیت استفاده از کنفرانس مجازی وبینار را برای بهره برداران کشاورزی بسیار مهم اعلام کرد و افزود: برای نمونه چنانچه در نقطه‌ای از میهنمان سرمازدگی رخ دهد یا دام ها دچار بیماری خطرناکی شوند، با استفاده از این سیستم و ارتباط سریع با محقق حوزه مربوط به راحتی جلوی خسارت گرفته می شود.

به گفته مدیر کل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش معاونت ترویج جهادکشاورزی در راستای بهره‌گیری از فناوری های نوین مبتنی بر ICT دوره آموزشی تحت وب (وبینار) ویژه مروجان مسئول پهنه های تولیدی مراکز جهادکشاورزی استان های سراسر کشور با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی کشاورزی از سوی این معاونت برگزار شده است.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی تالار دانش و فنون کشاورزی و انتشار ۳۰ عنوان نشریه ترویجی در معاونت ترویج کشاورزی بیان داشت: تهیه و تولید ۲۰ فیلم و تعدادی انیمیشن برای حوزه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی نیز از سوی این معاونت در دست اجراء است.


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۶
برچسب ها: