به‌مناسبت هفته پژوهش، مراسم معرفی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی، با حضور اساتید، دانشجویان و جمعی از مسئولین استانی و دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در آیین معرفی و تجلیل از پژوهشگران و فناران برتر استان مرکزی اظهار داشت: دانشگاه اراک کمک بزرگی در سطح استان داشته و با ایجاد شبکه دانشگاهی  ۶۰ دانشگاه و ۶۴ هزار دانشجو در استان نیز نگاه به آینده را تقویت کردند و ما معتقدیم حرکت به سمت پیشرفت مبتنی بر سه مؤلفه وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده است که نگاشت مسیر را تعیین می‌کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرای به جهت مطالبات انباشته و گره‌های قدیمی بخشی از توان خود را صرف وزن گذشته و فشار حال می‌کنند و تقاضای ما از دستگاه‌های اجرایی این است که درگیر وزن گذشته و فشار حال نباشند و نگاه آنها به آینده باشد تا از مشکلات گره گشایی شود و دستگاه اجرایی و پژوهشی و دانشگاهی در راستای نظام‌مند کردن مسائل گام بردارند.

استاندار مرکزی بیان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در دو جا از فاصله نام بردند که فاصله بین واقعیت و بایدها فاصله‌ای است که وجدان انسان‌های آرمان‌خواه را آزار داده و اگر بخواهیم این فاصله را با شتاب طی کنیم جز با پژوهش و استفاده از ظرفیت‌های علمی قابل جبران نیست.


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 164 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها: