با اجرای طرح الگوی کشت می توان بهره وری را به معنی واقعی کلمه محقق کرد

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲

دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی:

با اجرای طرح الگوی کشت می توان بهره وری را به معنی واقعی کلمه محقق کرد 

دکتر خیام نکویی در گفتگو با کشاورز نیوز گفت : امسال سالی است که مقام معظم رهبری به عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده است ،بخش کشاورزی یکی از بخش هایی که سهم آن در سفره مردم قابل توجه است به همین منظور اگر مهار تورم به معنی واقعی کلمه صورت گیرد ما شاهد وسعت سفره مردم خواهیم بود .

این مقام مسئول  افزود : یکی از مهمترین اهدافی که سازمان در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری گام بر می دارد این است که به مقوله افزایش بهره وری به منظور رشد تولید در بخش کشاورزی همت ویژه کند .

وی با اشاره به اینکه رشد تولید مستلزم حرکت به سمت رسوخ دانش و فناوری به بخش کشاورزی  از طریق ابزار  آموزش و ترویج است بیان داشت:  مهمترین رسالت سازمان در سال ۱۴۰۲ ادامه شعار سال گذشته برای دانش بنیان شدن بخش کشاورزی از مسیر علم و فن آوری با راهبرد ارتقاء بهره وری در بخش کشاورزی است و یکی از مهمترین ابزارها برای اجرای آن الگوی کشت است و در اجرای الگوی کشت هم مهمترین ابزار کشت قراردادی است .

رییس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی گفت :اقدام ما بهینه سازی و بروز رسانی طرح الگوی کشت است چرا که با اجرای طرح الگوی کشت می توان در حقیقت بهره وری را به معنی واقعی کلمه محقق کرد .

وی در پایان افزود : تعمیم الگوی کشت از حوزه زراعی به باغی در دستور کار ما قرار دارد، بنابرین الگوی کشت امسال در سطح باغبانی و معاونت امور باغبانی درگیر این موضوع می شوند.  با توجه به اینکه  از ۱۲۵میلیون تن تولیدات کشاورزی، ۲۴ میلیون تن آن به بخش باغبانی اختصاص دارد و  این مقدار تنها  یک پنجم سهم تولید است؛ امیدواریم بتوانیم با افزایش بهره وری تولید، شاهد رشد تولید به معنای واقعی کلمه باشیم .

 


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها: