انتخاب مهندس حمیدرضا دری عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی به عنوان مهندس برجسته منتخب فرهنگستان علوم

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

با حضور رئیس فرهنگستان علوم، شش مهندس برجسته عرصه کشاورزی و منابع طبیعی کشور، منتخب فرهنگستان علوم ایران در سال ۱۴۰۱ در هشتمین دوره آیین معرفی و تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور معرفی و تجلیل شدند.

در این مراسم که صبح روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ به همت گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم برگزار شد، آقای دکتر عباس شریفی تهرانی رئیس گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم طی سخنانی به تاریخچه فعالیت گروه علوم کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: این گروه از سال ۱۳۷۰ همزمان با آغاز به کار فرهنگستان علوم فعالیت خود را شروع کرده و در حال حاضر با ۷۷ عضو پیوسته و وابسته و همکار مدعو که همگی از استادان و دانشمندان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشورند، فعالیت و وظایف خود را بر اساس اساسنامه و در جهت پیشبرد اهداف فرهنگستان علوم انجام می‌دهد.  

آقای دکتر علی اکبر صالحی معاون پژوهشی و قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی اظهار داشت: یکی از اهداف و مأموریت های فرهنگستان بسترسازی برای ترویج علم است و یکی از راه‌های آن، شناساندن الگوهای علمی به ویژه به نسل جوان محسوب می‌شود. ایشان با اشاره به فعالیت اثربخش گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم گفت: تلاش می‌کنیم از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی که امروز از آنها تجلیل می‌شود، در اتاق‌فکر‌های شش گانه فرهنگستان علوم استفاده کنیم.

در بخش بعدی این مراسم، مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور، منتخب فرهنگستان علوم در سال ۱۴۰۱ آقایان و خانم‌ها: دکتر فرود شریفی، مهندس نوشین ارشادی، مهندس مجتبی حسین‌زاده قاسم آباد، مهندس حمیدرضا دری، دکتر زهرا امیری و مهندس مهدی اکبرآبادی در سخنانی کوتاه، ضمن معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی خود، به ارائه دیدگاه‌هایشان درباره موضوعات مختلف در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی پرداختند.

در بخش پایانی مراسم، آقای دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم طی سخنانی اظهار داشت: گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم، دانشمندانی ممتاز و در سطح جهانی دارد و از جمله دقیق‌ترین گروه‌های علمی فرهنگستان است و مسلماً منتخبان این گروه افرادی شایسته در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشورند. ایشان افزود: علم در کشور ما پیشرفت کرده است اما با عمل نسبت چندان ندارد. البته در همه جای دنیا این نقص وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد ارگانیسم و سازمان و نظم و خرد کارساز است. ما علم را گرفته‌ایم و دانشمندان و پژوهشگران ممتاز داریم اما این علم در جامعه چنانکه باید جای خود را پیدا نکرده است و به این جهت بین علم و عمل به کلی جدایی افتاده است.

در پایان این مراسم، مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور، منتخب فرهنگستان علوم در سال ۱۴۰۱ آقایان و خانم‌ها: دکتر فرود شریفی، مهندس نوشین ارشادی، مهندس مجتبی حسین‌زاده قاسم آباد، مهندس حمیدرضا دری، دکتر زهرا امیری و مهندس مهدی اکبرآبادی به عنوان برگزیدگان هشتمین دوره، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.

روابط عمومی مرکز

https://www.ias.ac.ir/index.php/2015-09-21-08-02-30/2015-11-05-10-57-20/2455-agri-1401-12-10-clip


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 385 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها: