جلسه هم اندیشی مجریان طرح های کلان تحقیقاتی و مدیران برنامه های راهبردی برگزار شد.

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

با حضور دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان
جلسه هم اندیشی مجریان طرح های کلان تحقیقاتی و مدیران برنامه های راهبردی برگزار شد.

جلسه هم اندیشی مدیران برنامه های راهبردی و مجریان طرح های کلان تحقیقاتی با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان، دکتر علیپور مدیرکل دفتر پژوهشی و سایر مدیران ستادی و اعضای دبیرخانه طرح های کلان در سالن اندیشه سازمان برگزار شد.
دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تشکر از حضور و مشارکت فعال مجریان طرح‌های کلان، تدوین و اجرای طرح های کلان را در ادامه و امتداد سیاست برنامه محوری سازمان، با تدوین برنامه های راهبردی محصولی و موضوعی ۱۳۸۵ و تدوین ۵ برنامه های استراتژیک در دهه ۹۰ دانست و بیان نمود: این رویکرد در راستای پاسخگو نمودن سازمان و با تکیه بر تجربیات برنامه های قبلی و بهره گیری از توان کارشناسی مدیران و پیشکسوتان این سازمان طی دو سال اخیر برنامه ریزی شده است.
وی مسئله محوری را شاخص اصلی در تعریف و ابلاغ عناوین طرح ها عنوان نمود و اظهار داشت: عنوان هر برنامه طوری انتخاب شده است که پاسخ به یک مشکل باشد.
دکتر بازرگان مشارکت ذینفعان موضوعات هر طرح به ویژه بخش های اجرایی وزارت متبوع را در کمیته های مدیریت طرح ها بسیار مهم و حایز اهمیت دانست.
دکتر ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان نیز ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند مجریان طرح‌های کلان، به نقش و جایگاه علمی و اجرایی مجریان طرح های کلان اشاره و اهتمام جدی و تمرکز بیش از پیش آنها برای تشکیل کمیته های مدیریت طرح ها و استفاده حداکثری از پتانسیل و ظرفیت نیروی انسانی متخصص درون و بیرون سازمانی برای تدوین برنامه برنامه های جامع و کاربردی و اثربخش را خواستار شد.
در ادامه دکتر عباسی معاون دفتر پژوهشی ضمن معرفی طرح های کلان تحقیقاتی مصوب سازمان توضیحاتی در خصوص فرآیند تدوین، بررسی و تصویب این طرح های ارائه کرد و میزان پیشرفت تدوین طرح های کلان را به تفکیک بیان نمود.
وی از تصویب شناسنامه ۸ طرح کلان در کمیسیون هماهنگی تحقیقات و آماده بودن ۴ طرح برای ارائه در جلسه آتی کمیسیون خبر داد و اضافه کرد ۲۲ طرح دیگر از ۳۴ عنوان طرح کلان ابلاغی سازمان در مراحل مختلف داوری هستند که در ماه های آینده در جلسات کمیسون مطرح و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
در ادامه مجریان طرح های کلان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به بیان دیدگاه و سئوالات خود در خصوص نحوه تدوین و اجرای طرح های کلان پرداختند.

روابط عمومی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها: