هشتمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد کشاورزی جهت بررسی ایده ” کشت و تولید ریز جلبک اسپیرولینا با بهره گیری از انعقاد الکترونیکی برای تولید مکمل غذایی دام و طیور و آبزیان” در ساختمان شماره ۲ مرکز برگزار گردید.

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

هشتمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد کشاورزی با حضور اعضا این شورا تشکیل گردید. این شورا در روز چهارشنبه۲۷ شهریورماه سال ۹۸  در اتاق جلسات ساختمان شماره۲ مرکز، جهت بررسی  فناوری” کشت و تولید ریز جلبک  اسپیرولینا   با
بهره­ گیری از انعقاد الکترونیکی برای برداشت و تهیه مکمل غذایی دام و طیور و آبزیان” توسط مجری طرح (دکتر پوریا رفیعی)  با حضور  دکتر گودرزی رئیس مرکز ، مهندس بهشتی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی، مهندس لک معاون پژوهشی، مهندس نجمی رئیس مرکز رشد، مهندس تاج­آبادی مسئول تجاری سازی، مهندس عزیزی عضوهیات علمی بخش تحقیقات علوم دامی مرکز، دکتر رضایی مسئول فنی آبزی پروران مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان و مهندس چمنی معاون مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد. مجری طرح مربوطه،فناوری و نوآوری این طرح را در روش برداشت ریزجلبک اسپیرولینا به شیوه انعقاد الکتریکی بیان کرد.به طبع آن آب­گیری سریعتر این محصول، کیفیت تولید این روش تقریبا دو برابر روشهای معمول، سازگار با محیط زیست، سرعت برداشت بالا و کاهش انرژی مصرفی از مزایای این فناوری است. بازار هدف این محصول، مکمل غذای ماهیان خوراکی و تزئینی، مرغداریها و دامداریها می­باشد. البته برای استفاده غذایی همچنین این محصول برای تصفیه فاضلاب و پساب و آبهای شور نیز کاربرد زیادی دارد با توجه به خواص ذکرشده این ماده می تواندبه عنوان جانشینی مناسبی برای ذرت، علف وبادام زمینی و سویا درخوراک طیور و ماهی مورد استفاده قرارگیرد. باتوجه به روش ارزان تولید انبوه، این ماده درجایگزین خوراک دام می‌تواند درکاهش واردات از اهمیت بالایی برخوردار باشد.


نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۵
برچسب ها: