در جلسه هماهنگی هفته پژوهش بر مشارکت فعال موسسه های تحقیقاتی در نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید شد

دسته: آخرین مطالب اضافه شده به سایت , اخبار مرتبط , اخبار مرکز
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

در جلسه هماهنگی هفته پژوهش بر مشارکت فعال موسسه های تحقیقاتی در نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید شد

 

جلسه هماهنگی هفته پژوهش با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر غلامحسین طهماسبی قائم مقام سازمان  و مدیران کل دفاتر ستادی و رئیسان موسسه های تحقیقاتی سازمان شنبه ۲۶ آبان در سالن اندیشه برگزار شد.
دکتر ارژنگ جوادی قائم مقام معاونت پژوهش و فناوری با اشاره به آغاز هفته پژوهش در ۲۵ آذر ماه،  هدف از  این نشست را  همفکری و مشارکت کلیه رئیسان موسسه های تحقیقانی در برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد. وی با اشاره به اهمیت حضور رئیسان موسسه های تحقیقاتی در نمایشگاه معرفی دستاوردهای پژوهشی سازمان خاطر نشان ساخت  وزارت علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاهی را تحت عنوان نمایشگاه پژوهش و فناوری به صورت توامان برگزار خواهد کرد و برگزاری فن بازار به صورت مجزا صورت نمی پذیرد؛ بنا بر این شایسته است با توجه به تغییر ایجاد شده در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری و با بهره مندی از مساحت اختصاص یافته به سازمان تات، نهایت کوشش خود را برای معرفی توانمندی های تحقیقاتی خود به کار بندیم.
دکتر حسن علیپور معاون دفتر امور فناوری ضمن ارائه گزارشی از مکاتبات انجام شده در خصوص استعلام دستاوردهای پژوهشی نوین موسسه های تحقیقاتی تابعه سازمان، تاریخ برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری سال جاری را  سوم لغایت ششم دی ماه اعلام کرد. وی هم چنین از رئیسان موسسه های تحقیقاتی خواست در تکمیل لیست دستاوردهای احصا شده پژوهشی سازمان و بسترسازی برای حضور موثر در نمایشگاه یاد شده، با این دفتر  بیش از پیش همکاری داشته باشند.
دکتر دانشیان مدیر کل دفتر امور پژوهشی از تشکیل کمیته برگزاری هفته پژوهش با عضویت دفاتر ستادی خبر داد و اعلام داشت تجلیل از پژوهشگران برتر و برپایی نمایشگاه آخرین یافته های پژوهشی سازمان در هفته پژوهش از اهم موارد پیگیری شده در این کمیته بوده است. وی با بیان این مطلب که پژوهشگران و فناوران برتر سازمان به وزارت عتف معرفی و طی مراسمی ملی از آنان تجلیل می شود، خاطر نشان ساخت انتخاب پژوهشگران برتر سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دارای بخش های متعدد از جمله پژوهشگر برتر، فناور برتر،  پژوهشگر مروج برتر، محقق معین برتر، پیشکسوت برتر، شرکت های دانش بنیان برتر، مرکز رشد برتر، آزمایشگاه و ایستگاه های تحقیقاتی برتر و هم چنین از  ۵ دستاورد پژوهشی برتر به طور مجزا معرفی و تجلیل خواهد شد.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان با تاکید بر مشارکت فعال موسسه های تحقیقاتی در نمایشگاه پژوهش و فناوری، آن را فرصت مغتنمی در معرفی اثربخشی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دانست. وی دستاوردهای پژوهشی سازمان را از حیث تنوع در محصولات و نوع طرح های تحقیقاتی در برخورداری از نمونه های زنده قابل نمایش، بی نظیر خواند و آن را مزیت برتری سازمان تات در مقایسه با دستگاه های اجرایی دیگر توصیف کرد. رئیس سازمان با بیان این مطلب که دستاوردهای نمایش داده شده در نمایشگاه پیش رو،  باید ماهیت پژوهشی داشته باشند خاطر نشان ساخت لازم است رئیسان موسسه های تحقیقاتی چگونگی شرکت در نمایشگاه پژوهش و فناوری را از دغدغه های اولویت دار خود دانسته و برای همفکری در  ایده پردازی، چیدمان، طراحی و انتخاب دستاوردهای برتر اهتمام لازم را مبذول نمایند.

روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی

 


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹۶
برچسب ها: