فناوری های جدیدی که کشاورزی را متحول کرده اند

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

فناوری های جدید می توانند صنعت کشاورزی را نیز مانند هر صنعت دیگری متحول کنند. کلیک در گزارش زیر به معرفی فناوری های مرتبط با کشاورزی و کشت ارگانیک پرداخته و این فناوری ها را در چهار بخش حسگرها، فناوری های مرتبط با تولید غذا، اتوماسیون سازی و مهندسی کشاورزی بررسی کرده است. فناوری های هر چهار بخش مذکور باعث تسریع در روند تغییرات شده است.

حسگرها می توانند به کشاورزان در تمام مراحل تولید و آماده سازی محصولات کشاورزی، تشخیص محصولات، کنترل و نظارت بر حیوانات مزرعه و وضعیت ماشین آلات کشاورزی کمک کنند.

در تولید مواد غذایی هم می توان از فناوری های مرتبط با اصلاح ژنیک بهره مند شد و حتی به صورت بالقوه می توان از فناوری های مرتبط با تولید گوشت در محیط آزمایشگاهی نیز استفاده کرد.

در مورد اتوماسیون سازی هم می توان گفت این فرایند می تواند با استفاده از ربات های بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک به منظور بررسی محصولات کشاورزی یا نگه داری از آن ها، عملی شود.

مهندسی کشاورزی نیز با فناوری هایی در ارتباط است که باعث می شوند امکان استفاده از ابزار جدید در کشاورزی فراهم شود و کشاورزی به جایگاه های جدیدی دست پیدا می کند و حتی در زمینه های مختلف اقتصادی نیز به رشد و شکوفایی خوبی برسد. یکی از زمینه هایی که در مهندسی کشاورزی به آن توجه زیادی می شود، زیست شناسی مصنوعی است که امکان برنامه ریزی مجدد به صورت کارآمد برای تولید سوخت از موجودات تک سلولی، محصول جانبی (فراورده هایی که در کنار محصول اصلی واکنش شیمیایی به صورت ناخواسته تولید می شوند) از شیمی آلی و همچنین تولید وسایل هوشمند را فراهم می کند.

در ادامه پیش بینی هایی بیان خواهد شد که بر اساس گفتگو با متخصصان امر و نظر خواهی از آن ها انجام شده اند که پیش بینی می کنند که هر یک از فناوری ها از نظر علمی چه زمانی توسعه خواهند یافت (منظور فناوری هایی است که توسط شرکت های بزرگی همچون گوگل، دولت ها و دانشگاه ها توسعه یافته است)، چه زمانی توجه زیادی به آن ها خواهد شد (منظور زمانی است که سرمایه گذاران خطر پذیر و شرکت های نوپا سرمایه های عظیمی را به این فناوری ها اختصاص می دهند) و چه زمانی از نظر مالی می توانند منفعت بخش باشند (منظور زمانی است که این فناوری ها در سایت Kickstarter برای جمع آوری کمک های مالی در دسترس باشند)


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها: