جلسه ساماندهی تولید نهال شناسه دار

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۵

جلسه ساماندهی تولید نهال شناسه دار در نهالستانهای استان مرکزی در مرکز برگزار شد

این جلسه در تاریخ ۸ اسفند ماه جاری با حضور آقای فلاح معاون تعزیرات حکومتی استان مرکزی، آقای داودی مسئول امور حقوقی موسسه تحقیقات و ثبت و گواهی بذر و نهال کشور، دکتر دری رئیس مرکز دکترگودرزی معاون پژوهشی مرکز و آقای زارعی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی و همکاران واحد استانی موسسه در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برگزار شد، دکتر گودرزی در ابتدا توضیحاتی در خصوص اهمیت تولید و توزیع و فواید استفاده از نهال شناسه­ دار که سلامت و اصالت آن محرز و مشخص است، برای باغداران و در نهایت کشور بیان فرمودند. در این جلسه همچنین به چگونگی روند صدور مجوز برای تولید نهال در نهالستان، الصاق شناسه ، فاکتور فروش و چگونگی نقل و انتقال نهال در بین استان­ها پرداخته شد. همچنین به اهمیت ضرر و زیان وارده به باغداران و در نهایت اتلاف منابع ملی کشور در استفاده از نهال بدون شناسه که توسط نهالستان­های بدون مجوز در سطح استان یا از سایر استان­ها تولید می­شود، پرداخته شد. اعضای جلسه بر ساماندهی و تولید نهال شناسه دار در سطح استان و ضرورت برنامه ریزی برای نهالستان­های بدون مجوز در سطح استان اتفاق نظر داشتند. نماینده تعزیرات حکومتی، بابیان اینکه تا به حال این سازمان به بحث بذر و نهال ورود نداشته اند، و مبحث جدیدی است که قرار شد قوانین و مقررات آن سازمان در رابطه با موضوع بذر و نهال بررسی و در جلسات آینده همکاری­هایی که آن سازمان در جهت سازماندهی تولید نهال می­تواند با جهاد کشاورزی انجام دهد، گزارشی بیان شود. اعضای جلسه تاکید داشتند:

 نهالکاران و نهالستان­ها باید در غالب واحد­ها و تشکل­های صنفی تولید داشته باشند، تا به شکل بهتری ساماندهی گردند. زیرا تخلفات نهالستان توسط تعزیراتی حکومتی با نهالستان­های دارای مجمع صنفی با سهولت بیشتری قابل پیگیری است.

اصالت و سلامت نهال یا به نوعی کیفیت نهال باید توسط کارشناسان جهاد کشاورزی قابل ارزیابی باشد.

در جلسات آینده از نمایندگان وزارت صنعت و معدن و شهرداری­ها دعوت گردد، تا در جلسات هماهنگی حضور داشته باشند.

شبکه توزیع و محل­های عرضه نهال چه به صورت سیار و چه به صورت ثابت توسط وزارت جهاد کشاورزی مشخص شود، تا عرضه نهال خارج از شبکه به سهولت بیشتری توسط تعزیرات قابل پیگیری باشد.

قبلا از هر گونه اقدام توسط سازمان تعزیرات به نهالستان­های مجاز و غیر مجاز در خصوص عرضه نهال بدون شناسه اطلاع رسانی و اخطار کتبی داده شود. 


نوشته شده توسط:admin - 167 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۸
برچسب ها: