بازدید استاندار استان مرکزی و هیئت همراه از مرکز

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
جمعه - ۶ خرداد ۱۴۰۱

 دکتر مخلص الائمه استاندار استان مرکزی به همراه معاونین، فرماندار اراک، رئیس و جمعی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در روز چهارشنبه مورخ ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی بازدید نمودند. ایشان در ابتدا از پروژه های تحقیقاتی غلات، صنوبر، انگور و آویشن و سپس از آزمایشگاه های تحقیقات گیاهپزشکی و علوم دامی بازدید و محققان بخش های مربوطه توضیحات لازم را ارائه نمودند. در ادامه با حضور ریاست مرکز، معاونین، روسای بخشهای ستادی و تحقیقاتی جلسه ای در سالن جلسات مرکز برگزار گردید. در این جلسه دکتر گودرزی گزارشی از عملکرد مرکز ارائه نمودند.

سپس دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی منوط به توسعه فناوری است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد و افزایش دانش فنی تولیدکنندگان در بخش کشاورزی در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات مسئله مهمی است که این مرکز تا کنون گام‌های بلندی در این حوزه برداشته است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی تابع مولفه‌های متعددی از جمله افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است، ادامه داد: افزایش بهره‌وری در این بخش علاوه بر رشد اقتصادی کشور تقویت سطح امنیت غذایی را به دنبال دارد، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های موجود در تحقق این مهم استفاده شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: استفاده از تمامی امکانات، قابلیت‌ها و توانمندی‌های کلان استان برای افزایش بهره‌وری و هدفمند نمودن محصولات کشاورزی به سمت تامین نیاز داخل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نقش مهمی در توسعه دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی دارد و با اعتماد کشاورزان به یافته‌های ارزشمند این مجموعه می‌توان گام بلندی در جهت افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی برداشت. وی اضافه کزد: دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به بخش کشاورزی دارد و برنامه‌های بسیاری نیز در سند تحول دولت مردمی در این بخش تدوین شده که پایه اصلی آن افزایش بهره‌وری و راندمان است و باید بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف همراه با دانش فنی هم امنیت غذایی را افزایش دهیم و هم منافع اقتصادی کشاورزان بیشتر شود.

روابط عمومی مرکز


نوشته شده توسط:مریم حاتم آبادی - 381 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها: