پایان نامه دانشجویی مقطع دکتری با موضوع “کشت گیاه استویا” برای اولین بار در استان مرکزی در محل ایستگاه تحقیقات اراک اجرا گردید

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۹

پایان نامه دانشجویی مقطع دکتری رشته اکولوژی گیاهان زراعی به راهنمایی اساتید مرکز تحقیقات و آموزش با موضوع “کشت گیاه استویا” برای اولین بار در استان مرکزی به مرحله اجرا رسید. در سال جاری یک پروژه تحقیقاتی مشترک بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی و دانشگاه شهید چمران اهواز در قالب رساله دکتری( آقای محمد رئیس زاده) در ایستگاه تحقیقات اراک اجرا و گیاه استویا برای اولین بار در استان مرکزی کشت گردید. از گیاه استویا تا مهر ۱۳۹۹ دو چین برداشت محصول با عملکرد برگ خشک بالا انجام شده است.

استویا (Stevia rebaudiana) گیاهی بوته‌ای و پایا و چند ساله که به خانوادۀ Asteraceae تعلق دارد. این گیاه به دلیل وجود شیرین کننده های طبیعی مورد توجه قرار گرفته است. گونه‌های استویا که با نام‌های برگ عسلی، برگ شیرین، برگ قندی شناخته شده‌اند، بیشتر به جهت استفاده از برگ شیرین آنها کاشته می‌شوند.  مصرف این گیاه به صورت برگ تازه، خشک و پودر شده و یا به صورت افشرده‌ی مایع امکان‌پذیر است.

http://manrrc.ir/wp-content/uploads/2019/05/ravabet7.gif


نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۵
برچسب ها: