با حضور دکتر جوادی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی نحوه تعامل موسسه های تحقیقاتی در اجرای ۷طرح مگاپروژه سازمان ( از جمله ارتقاء بهره وری لوبیا در استان مرکزی) مورد بررسی قرار گرفت

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

جلسه کمیته هماهنگی امور پژوهشی، فناوری و انتقال یافته سازمان با حضور دکتر جوادی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری، دکتر پورداد مدیرکل دفتر امور پژوهشی سازمان، دکتر صالحی جوزانی سرپرست دفتر امور فناوری و سایر مدیران دفاتر ستادی ، رئیسان موسسه ها ، معاونان پژوهشی و مدیران مجری ۷ طرح کلان سازمان از طریق وبینار برگزار شد. در این جلسه پیرامون موضوعاتی از قبیل نحوه مشارکت موسسه های تحقیقاتی در طرح های کلان، اعتبارات و چگونگی اجرای پایلوت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر ارژنگ جوادی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان با اشاره به رویکرد سازمان در  اجرای طرح های کلان توضیحاتی پیرامون نحوه تامین اعتبارات طرح کلان بیان داشت. وی  با تاکید بر این مطلب که طرح های کلان اعتبار مجزایی ندارد و در حقیقت بازچیدمانی از پروژه های جاری است ، یادآور شد سازمان در نظر دارد با اجرای طرح های کلان مسیر انتقال یافته های تحقیقاتی به عرصه را تسریع کند  و در این راستا لازم است موسسه های تحقیقاتی از ظرفیت تعامل با بخش اجرا و معاونت ترویج بهره مند شوند. دکتر جوادی با بیان این مطلب که به زودی کمیسیون هماهنگی طرح کلان آغاز به کار خواهد کرد اعلام داشت: سازمان و معاونت پژوهش و فناوری آمادگی خود را در حمایت از اجرای پروژه های پژوهشی که در راستای طرح کلان نیاز به اجرای پایلوت دارد اعلام می دارد و این مهم با همکاری معاونت اجرایی وزارت وزارتخانه محقق خواهد شد.
دکتر پورداد مدیرکل دفتر امور پژوهشی سازمان با اشاره به تدوین شیوه نامه هفته پژوهش بیان داشت: نحوه داوری و ارزیابی پژوهشگران برتر در مقایسه با پارسال تغییرات عمده ای ندارد و در چهار حوزه پژوهشگر، فناور، ایستگاه و آزمایشگاه برتر و با مشارکت دینفعان ارزیابی ها انجام می شود. وی با اشاره به اعلام آمادگی معاونت ترویج در اجرای طرح های کلان بیان داشت: امیدواریم بتوانیم برای اجرای پایلوت ها ی طرح کلان از وزارتخانه و سازمان جذب اعتبار داشته باشیم و در این زمینه مدیران طرح کلان می توانند مستقیما از طرفیت تعامل با معاونت ترویج بهره مند شوند.
دکتر صالحی جوزانی سرپرست دفتر امور فناوری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی مشخص برای توسعه و ایجاد فناوری در طرح کلان بیان داشت: این دفتر آمادگی دارد با هماهنگی مجریان طرح‌های کلان  ظرفیت همکاری با بخش خصوصی را فعال کند و برای انتقال خروجی و نتایج به بخش خصوصی اقدام نماید.
وی با اشاره به ارزیابی فناوری های قابلیت تجاری مراکز و موسسات تصریح کرد:  لازم است  موسسه ها و مراکز حمایت های لازم را برای توسعه مراکز رشد داشته باشد و  به طور جدی پروژه‌های خود را داوری کرده و هم چنین دستاوردهای اثربخش زیر مجموعه خود را برای انتشار در نشریه بازتاب تات به این دفتر ارسال نمایند.
دکتر صالحی با تاکید بر ضرورت مشارکت کلیه موسسه های تحقیقاتی در تعریف و اجرای پروژه های فناور محور ابراز امیدواری کرد با هم افزایی و تعامل مراکز و موسسه های تحقیقاتی ستاد و استانی بتوان در اجرای سیاست های ابلاغی و تحقق سازمانی اثربخش بیش از پیش گام برداشت.
دکتر فرازمند رئیس مرکز اطلاع رسانی و فناوری کشاورزی سازمان توضیحاتی پیرامون سامانه سمپات و سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری و پیوستن موسسات و مراکز به آن بیان داشت. وی از رونمایی شبکه اجتماعی کشاورزی تاک در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: برای هریک از موسسه های تحقیقاتی در این پلتفرم جایابی شده و کانال لازم برای بارگذاری محتوای تخصصی ایجاد شده است که تاکنون برخی از موسسات کانال خود را راه اندازی و شروع به فعالیت در این شبکه نموده اند که جا دارد از آنان تشکر و قدردانی شود.
معاونان پژوهشی موسسه های تحقیقاتی  و مجریان ۷ طرح کلان از طریق وبینار به ارائه دیدگاه های خود پیرامون نحوه تعامل در اجرای طرح های کلان پرداختند و ابراز امیدواری کردند با اجرای برنامه ریزی های دقیق بتوان در پاسخ به چالش های مهم کشاورزی کشور گام موثری در ارتقای امنیت غذایی برداشت و آینده روشنی را برای این بخش مهم اقتصادی کشور رقم زد.
به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات  آموزش و ترویج کشاورزی

( در این وبینار یکی از طرحهای کلان با عنوان ارتقاء بهره وری لوبیا توسط مهندس حمیدرضا دری (عضو هیات علمی و محقق و مجری طرح کلان لوبیا در کشور) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت)

 

 

 

     
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹۰
برچسب ها: