سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تفاهم نامه همکاری در زمینه امنیت غذایی امضا کردند

دسته: اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، در روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ دکتر بازرگان معاون  وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و تعدادی از روسا و معاونان این سازمان به همراه دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی شهید بهشتی و معاونان و مدیران ایشان برای امضای تفاهم‌نامه مشترک بین این دو مجموعه در خصوص همکاری‌های متقابل در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور حضور یافتند.
در این جلسه دکتر بازرگان با اشاره به توانمندی های این سازمان، معرفی تعدادی از مراکز این سازمان از جمله واکسن و سرم‌سازی رازی که در تولید واکسن‌های طیور و انسانی قدمت خوبی را داشته و امروزه می‌تواند در زمینه تولید واکسن کووید نقش موثری را داشته باشد یا مراکزی از قبیل ثبت و گواهی بذر و نهال، گیاه‌پزشکی و سایر مراکز زیرمجموعه پرداختند.
وی با اشاره به اینکه همکاری و هم‌افزایی بین این دو مجموعه می‌تواند باعث غنای بیشتر شده که می‌توان فعالیت‌های مشترکی را در این زمینه و به نفع کشور شاهد بود اظهار داشت: این تفاهم‌نامه نویدبخش آینده‌ای روشن در راستای همکاری نیروهای انسانی و اقدامات سازمان و دانشگاه خواهد بود.
در ادامه دکتر زالی ضمن تشکر از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص این همکاری مشترک گفت: تفاهم‌نامه معمولاً شروع کار است و با توجه به نکات مشترک بین سازمان تحقیقات و دانشگاه شهید بهشتی می‌توان اقدامات مشترکی را در این زمینه دنبال کرد؛ با توجه به اینکه دانشگاه شهید بهشتی بر روی غذا و امنیت غذایی به شکل ویژه‌ای کار می‌کند همکاری این دو مجموعه به عنوان دو بال سازنده علمی می‌تواند جهت‌بخش مسیر باشد و زنجیره رساندن غذای ایمن و بحث دارو-غذا به شکل بهتر و جدی‌تری دنبال شود.
وی در خصوص سموم و آلاینده‌های مواد غذایی و محصولات کشاورزی بر همکاری مشترک این دو مجموعه در دو حوزه سلامت و کشاورزی تاکید کرد و افزود: در بحث گیاهان دارویی با توجه به اقدامات ارزشمندی که در مجموعه دانشگاه صورت پذیرفته و وجود دانشگاه طب سنتی، همکاری‌های متقابل این دو مجموعه در قالب این تفاهم‌نامه با توجه به زیرساخت‌های خوب و موفق عملیاتی خواهد بود. یکی از کارهایی که براساس مسئولیت پذیری اجتماعی در این حوزه  شکل گرفته و مهم است نگاهی جدید به کشاورزی مدرن با حفظ ذخایر محیط‌زیستی است که براساس برنامه‌های سازمان  تحقیقات و اولویت‌های موجود می‌توان آنرا در دانشگاه دنبال کرد و به به‌سازی محیط زیست کمک کرد.
در پایان ،تفاهم‌‌نامه همکاری علمی، آموزشی و ترویجی بین سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی شهید بهشتی توسط دکتر بازرگان و دکتر زالی به امضا رسید.
پیش از این نشست، دو هیئت حاضر با همراهی دکتر جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران بازدید به عمل آوردند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. دکتر جلیلی ضمن معرفی باغ، تاریخچه و مجموعه‌های آن، به اهداف، کارکردها و برنامه‌های باغ گیاه‌شناسی اشاره کردند.

 


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها: