برگزاری سومین جلسه شورای فناوری مرکز رشد کشاورزی جهت بررسی ۲ طرح فناوری با موضوع” مزرعه ی تکثیر و پرورش غذای زنده و حشرات خوراکی با استفاده از تکنولوژی روز برای تامین نیاز دام، طیور و آبزیان” و” تولید و تکثیر انبوه گیاهچه زینتی- خوراکی آناناس به روش کشت درون شیشه ای” در سالن جلسات مرکز

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۹

سومین جلسه شورای فناوری مرکز رشد کشاورزی در سال جدید  با حضور ریاست مرکز تحقیقات و آموزش و  اعضا این شورا جهت بررسی  فناوری” مزرعه ی تکثیر و پرورش غذای زنده و حشرات خوراکی با استفاده از تکنولوژی روز برای تامین نیاز دام، طیور و آبزیان” و” تولید و تکثیر انبوه گیاهچه زینتی-خوراکی آناناس به روش کشت درون شیشه ای” تشکیل گردید. این شورا در روز سه شنبه مورخ ۲۴ تیرماه سال ۹۹  در سالن جلسات مرکز، جهت بررسی  فناوری اول توسط مجری طرح (رضا حسینی نژاد) از طرف شرکت پدید آوران شیلان نوین (پاشِن)  با حضور  دکتر گودرزی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش و رئیس شورای مرکز رشد تخصصی کشاورزی ، مهندس نجمی مدیر مرکز رشد تخصصی کشاورزی، مهندس مسگران معاون مرکز رشد پارک علم و فناوری، دکتر طهماسبی دبیر شورای مرکز رشد تخصصی کشاورزی، دکتر یوسفی عضوهیات علمی بخش  گیاهپزشکی ، مهندس عزیزی عضوهیات علمی بخش تحقیقات علوم دامی مرکز و دکتر کریمی عضوهیات علمی پژوهشکده گل و گیاه محلات برگزار شد. مجری طرح مربوطه اول ، فناوری و نوآوری این طرح را در تولید و عرضه ی محصولات پروتئینی کم هزینه و پر سودتر و البته با بازده غذایی بالا در استفاده دام، طیور و آبزیان مطرح کرده تا بتوان از طریق این نوع غذا ها، مواد تغذیه ای انسان را با کیفیتی مناسب تر، سالم تر و ارزان تر در دسترس جامعه قرار داد. دارد. محصولاتی که در این رابطه شرکت در دست تولید دارد عبارتند از میلورم، لارو گونه هایی خاصی از ماهی به عنوان خوراکی، لارو حشراتی از جمله کولکس و موسکیتو، حشراتی همانند مگس سرکه، انواع مختلفی از کرم های شاخه ی آنلیدا از جمله الیگوخت که سال هاست در کشور ایران و روسیه از لارو آن برای تغذیه ی ماهیان خاویاری استفاده می شود.

 در ادامه  فناوری” تولید و تکثیر انبوه گیاهچه زینتی-خوراکی آناناس به روش کشت درون شیشه ای” از طرف شرکت زیست فناوران فرارویش رایا  فناوری و نوآوری این طرح را کشت بافت آناناس رقم MD2 در سینی نشاء و یا گلدان (براساس نیاز مشتری) عنوان نمودند. این رقم نسبت به ارقام دیگر از برتری هایی چون عطر و طعم عالی، رنگ طلائی روشن یکنواخت، مزه شیرین تر، چهار برابر ویتامین C بیشتر، فیبر و اسیدیته کمتر، پوست نازکتر، میوه کوچکتر با متوسط ۱٫۵ کیلوگرم ومدت ماندگاری بیشتر برخوردار است. این رقم حاوی ویتامین های گروه کربوهیدرات زیاد کالری کمی آزاد میکند و حاوی آنزیمی است که باعث هضم پروتئین ها می گردد. علاوه بر ارزش غذایی بالای این میوه، جزء میوه های گران قیمت بوده و سالانه تا ۲۱ میلیون دلار جهت واردات آن ارز از کشور خارج شده است.

http://manrrc.ir/wp-content/uploads/2019/05/ravabet7.gif


نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۴
برچسب ها: