تاکید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر اجرای طرح های جهش تولید در بخش کشاورزی

دسته: آخرین مطالب اضافه شده به سایت , اخبار مرتبط
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
تاکید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر اجرای طرح های جهش تولید در بخش کشاورزی

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری برای جهش تولید در بخش کشاورزی باید طرح هایی را برای اجرا در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز در نشست شورای معاونین و مجریان طرح ها با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی دیگر مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید گفت: بخش کشاورزی ظرفیت و توان بالایی در تولید کشور داشته و خوشبختانه در سال گذشته نیز با رشد بالایی در تولید در اکثر محصولات زراعی، باغی، دامی و تامین بذر و نهاده ها همراه بوده است.

وی افزود: در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری برای جهش تولید در بخش کشاورزی باید طرح هایی را برای اجرا در دستور کار قرار دهیم که هم نیاز داخل را تامین و واردات را کاهش و صادرات را افزایش دهد.

مهندس کشاورز از معاونین و مجریان طرح های کشاورزی خواست تا برنامه ریزی های لازم را برای تعیین و اجرای چنین طرح ها و پروژه هایی برای سال جاری در اسرع وقت در دستور کار قرار دهند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهور با ایشان و توافقات به عمل آمده در خصوص اجرا و اتمام سریع تر طرح های شاخص کشاورزی در کشور گفت: مقرر شد با تامین اعتبار مورد نیاز، طرح تامین آب مناطق کشاورزی گرمسیری غرب کشور با همکاری وزارت نیرو تا ابتدای تابستان سال جاری به اتمام برسد. همچنین فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان ایلام در سطح ۲۰۰ هزار هکتار عملیات  اجرایی آن آغاز شود.

مهندس کشاورز با اشاره به مراحل پایانی طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان در زابل، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری کامل از این طرح باید در ارتباط با الگوی کشت جدید در منطقه، احداث گلخانه، توسعه دامداری و دامپروری و شیلات و احداث باغات نیز در دستور کار قرار گیرد و در این راستا خدمات فنی و پشتیبانی، تسهیلات و تامین نهاده های کشاورزی برای تولیدکنندگان و بهره برداران پیش‌بینی شود.

مهندس کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود یکی از سیاست های دولت را کوچک سازی و واگذاری امور به بخش خصوصی عنوان و تاکید کرد: با تعامل بیشتر با تشکل ها و بخش خصوصی سعی شود که هر آنچه قابل واگذاری به بخش غیردولتی است، انجام شود.

وی به بارش ها و سیل اخیر در برخی از استانهای جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: باید پیش بینی لازم را برای عوامل طبیعی نظیر سیل و سرمازدگی داشته و اطلاع رسانی لازم را در این خصوص برای کشاورزان داشته باشیم تا خسارت‌ها به حداقل رسیده و به روند تولید خللی وارد نشود.

همچنین در این نشست، برخی از معاونین و مدیران طرح ها گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت ها را ارائه کردند.
تاکید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر اجرای طرح های جهش تولید در بخش کشاورزی

 


نوشته شده توسط:علی رنجبری - 163 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۷۰
برچسب ها: