بررسی و تصویب ایده فناوری دستگاه جوجه کشی تخم شتر مرغ کاملا هوشمند در شورای فناوری مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۷

ایده فناوری دستگاه جوجه کشی تخم  شتر مرغ کاملا هوشمند در شورای فناوری مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی  مرکز تحقیقات و آموزش بررسی و تصویب گردید. این ایده و طرح توسط مهندس  وحید شفیعی  مجری ایده در تاریخ ۲۵ دی ماه در حضور اعضای شورای فناوری مرکز رشد کشاورزی مرکز باحضور آقایان دکتر علیرضا طالبیان مسعودی، مهندس مجتبی نجمی و مهندس حمیدرضا بهشتی، خانم دکتر طهماسبی و رضا تاج آبادی  ارائه و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر، تصویب گردید .

 قابل ذکر است که شترمرغ به دلیل شرایط خاص ستر و هچر و همچنین سیستم متفاوت و دقیق رطوبت دهی ودمای لازم، نیاز به دستگاه مخصوص برای جوجه کشی خود دارد. در این این فناوری مطرح شده تمامی مراحل جوجه کشی به صورت کاملا هوشمند و با طراحی منوی دیجیتال کاملا فارسی قابل نصب روی دستگاه یا با فاصله لازم از آن انجام میگیرد.این عملیات عبارتند از: تاریخ دهی به هر تخم شترمرغ و گرداندن اتوماتیک تخم ها در تاریخ معین و کنترل دقت دما و رطوبت لازم (با دقت یک دهم) به همراه تهویه اتوماتیک دستگاه و موارد دیگرکه از روی منوی دیجیتال لمسی قابل کنترل برده و به محض ایجاد هر مشکل هشدار موضعی، پیامکی به مدیر مزرعه ارسال می­گردد. این دستگاه مشابه ایرانی نداشته و در بعضی از امکانات نیز مشابه خارجی هم ندارد. از مزیتهای مهم این فناوری تاثیر دو برابری موفقیت (حدود ۹۰ درصد) در جوجه­کشی به نسبت دستگاههای مشابه داخلی و بعضا خارجی (۴۵ دصد) است. این ایده در شورای فناوری مرکز رشد کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی تصویب گردید و برای تصویب نهایی به پارک علم وفناوری استان مرکزی ارسال می‌گردد.

روابط عمومی مرکز


نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۰
برچسب ها: