برگزاری دوره آموزشی مهارتی کارشناسان پهنه استان در زمینه آب و خاک با سخنرانی عضو هئیت علمی مرکز تحقیقات و آموزش در هفته جهانی خاک

دسته: اخبار مرکز
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

به مناسبت روز جهانی خاک، همایش استانی خاک برگزار گردید. در همایش استانی خاک یک دوره آموزشی مهارتی کارشناسان پهنه در زمینه شناخت خاک نیز با سخنرانی مهندس خودشناس عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و اموزش در سالن امام خمینی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در مورخه ۹۶/۹/۱۳ برگزار گردید. در این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام الله آغاز گردید، مهندس صالحی مدیر آب و خاک استان ضمن خوش آمد گویی به کارشناسان پهنه مطالبی در زمینه خاک و اعتبارات و طرح های متعددی در حوزه آب و راهبردها و اقدامات در حوزه خاک مطالبی را ایراد نمودند. سپس مهندس رمضان علی ابراهیم پور (رئیس گروه حفاظت و حاصلخیزی خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی) در نخستین همایش استانی حفاظت خاک در اراک در مورد میانگین فرسایش خاک در کشور و سطح جهان اماری ارائه دادند و از دلایل فرسایش خاک را سوء مدیریت، قطع بی رویه درختان، چرای بیش از ظرفیت دام ها در مراتع و تغییر کاربری اراضی از جمله مهمترین عوامل به شمار اوردند.

در ادامه مهندس خودشناس از اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با موضوع شناخت خاک و بررسی وضعیت پتاسیم در خاکهای استان مرکزی سخنرانی نمودند. ایشان در این سخنرانی پس از توضیح مقدماتی در مورد خاک و شناخت کلی آن، یافته های یکی از پروژه های تحقیقاتی را مورد بحث قرار داده و به تشریح وضعیت و پهنه بندی پتاسیم قابل استفاده در خاکهای استان مرکزی پرداخت.

روابط عمومی مرکز


نوشته شده توسط:میرفتاح - 968 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها: